سرفصل‌های تعریف شده در دانشگاه علمی کاربردی برگرفته از نیاز بازار است

رئیس اداره گسترش و برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: چهار گروه آموزشی شامل گروه صنعت، مدیریت خدمات اجتماعی کشاورزی و فرهنگ و هنر داریم و در دوره‌ای که برای مهر ۱۴۰۲ پذیرش داشتیم ۲۵ کد رشته جدید تعریف کردیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید وفادار پیش از ظهر امروز _شنبه نوزدهم اسفند_ در نشست خبری دانشگاه علمی کاربردی ضمن تشکر از حضور اصحاب رسانه اظهار کرد: وظیفه دانشگاه و رسالتی که به عهده گرفته است تربیت نیروی انسانی ماهر برای بازار کار است.

وی افزود: تمام رشته‌ها و سرفصل‌هایی که در دوران‌های مقطع‌دار و کوتاه مدت اجرا می‌کنیم برگرفته از یک حوزه شغلی است.

رئیس اداره گسترش و برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان در خصوص تعریف رشته‌های جدید در این مرکز علمی تصریح کرد: چهار گروه آموزشی شامل گروه صنعت، مدیریت خدمات اجتماعی کشاورزی و فرهنگ و هنر
داریم و در دوره‌ای که برای مهر ۱۴۰۲ پذیرش داشتیم ۲۵ کد رشته جدید تعریف کردیم. برای حوزه صنعت و مدیریت خدمات اجتماعی پیگیری‌هایی را انجام داده‌ایم.

وفادار با اشاره به اینکه در خصوص رشته‌های جدید که قرار است تعریف شود، تصریح کرد: تمام تعریف رشته‌های جدید براساس آمایشی که انجام می‌شود، صورت خواهد پذیرفت و در نهایت ظرفیت آن دوره مشخص می‌شود. از سال ۱۴۰۰ پایش رشته‌ها آغاز شد و در کل کشور ۸۷۷۶ کد رشته محل پایش شد که برای بهمن ۱۴۰۱ به ۶۱۲۵ کد رشته تقلیل پیدا کرد و در ادامه به ۵۳۲۵ برای مهر ۱۴۰۲ کاهش پیدا کرد.

کد خبر 734464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.