ضرورت راه‌اندازی لیگ کشتی در استان اردبیل

رییس فدراسیون کشتی ایران از ضرورت راه‌اندازی لیگ کشتی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا دبیر، امروز _شنبه نوزدهم اسفند_ در نشست با رؤسای هیئت‌های کشتی استان اردبیل اظهار کرد: یکی از عوامل مهم در ورزش قهرمانی، رقابت و باشگاه‌داری است.

وی افزود: با عشق و علاقه‌ای که در مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل برای ارتقای ورزش استان دیدیم برای هماهنگی برنامه‌ها و مسابقات کشتی به استان اردبیل سفر کردیم تا از نزدیک شاهد فعالیت‌های کشتی اردبیل باشیم.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه از ظرفیت سالن‌های ورزشی صالحین و ۹ دی سپاه در هر استانی می‌توان استفاده کرد، افزود: با توجه به اینکه کشتی یکی از رشته‌های جامعه‌پسند است و قهرمانان به نامی در این رشته صاحب عنوان و مدال در میادین مختلف ورزشی شدند، می‌توان از آموزش و پرورش در حوزه استعدادیابی و سپاه در حوزه سالن‌های ورزشی برای توسعه کشتی استان استفاده کرد.

دبیر اضافه کرد: یکی از عوامل مهم در ورزش قهرمانی، رقابت و باشگاه‌داری است و استان اردبیل جزو استان‌های قهرمان‌پرور است که ورزشکارانشان مدال‌های خوبی را در میادین جهانی و المپیک در رشته‌های مختلف کسب کرده است که نشان می‌دهد استان اردبیل تمام استعداد است و از این ظرفیت و استعدادها باید استفاده کرد و کشتی را باید به دل محلات برگردانیم و از ظرفیت‌های شورای شهر و شهرداری‌ها استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: کشتی ورزشی است که مستقیم با آسیب‌های اجتماعی مبارزه می‌کند و بچه‌هایی در سالن‌های ورزشی حضور پیدا می‌کنند که فعال هستند.

وی ایرادات ورزش در ایران را فعالیت همزمان چند رشته ورزشی در یک سالن و یا در تایم‌های مختلف عنوان کرده افزود: هیچ مربی در کشتی کامل نیست و هر لحظه در تمرینات کشتی باید به دنبال فنون جدید باشیم از مربیان جوان و به روز باید استفاده کنیم و برای سالم سازی جامعه باید سالن‌های ورزشی ما پر از جوانان و نوجوانان باشد.

وی در پایان افزود: راه‌اندازی لیگ کشتی در استان لازم و ضروری است و خواستار راه‌اندازی لیگ در تمام استان‌ها برای پیشرفت و توسعه کشتی کشور هستیم.

محمدعلی پهناور مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در این جلسه با اذعان به این موضوع که برای توسعه و پیشرفت نیاز هست رؤسای فدراسیون‌ها برای هماهنگی برنامه‌های ورزش در استان اردبیل حضور پیدا کنند، گفت: با توجه به عنایت ویژه استاندار و امام جمعه محترم اردبیل نسبت به ورزش نیاز هست که تلاش ویژه‌ای را برای ورزش و ارتقای رشته‌های ورزشی و استعدادیابی انجام دهیم.

قدرت حاج‌نوری رئیس هیئت کشتی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: ما در کشتی نتوانستیم اقدامات ضروری را برای ارتقای کشتی شهرستان‌ها انجام دهیم.

کد خبر 734423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.