حال سرخابی‌ها خوب است، اما سپاهان نه!

کارشناسان فوتبال از عملکرد ضعیف مدافعان سپاهان در بازی‌های گذشته این تیم و شرایط مطلوب سرخابی‌های پایتخت می‌گویند؛ آن‌ها اعتقاد دارند سرمربی طلایی‌پوشان باید پاسخگوی شرایط کنونی این تیم باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ‌برتر شب گذشته به پایان رسید. در این هفته شاهد لغزش‌های بسیاری از سوی مدافعان و دروازه‌بانان بودیم و شاید عملکرد علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند که پیراهن تیم ملی را بر تن می‌کنند جای تعجب بیشتری برای اهالی فوتبال داشت. در هر صورت از میان مدعیان قهرمانی پرسپولیس و استقلال موفق شدند رقبای خود را از پیش‌رو بردارند و سپاهان نیز با نتیجه سه بر دو مغلوب پیکان شد؛ پنجمین شکست متوالی طلایی‌پوشان اعتراض هواداران را به همراه داشت و سبب شد دقایقی پس از بازی خبری مبنی بر استعفای منوچهر نیکفر، سرپرست مدیرعامل این باشگاه منتشر شود که همچنان باشگاه سپاهان نسبت به این موضوع واکنشی نداشته است.

چرا مورایس شرایط تیمی را سامان نمی‌دهد؟

رسول کربکندی، کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص عملکرد سپاهان در نیم‌فصل دوم به خبرنگار ایمنا می‌گوید: تمام اهالی فوتبال سپاهان را به دلیل در اختیار داشتن باشگاه حرفه‌ای، هواداران پرشور، بازیکن و کادر فنی باتجربه شانس اول قهرمانی می‌دانستند، اما در حال حاضر هیچکس به جز کادر فنی طلایی‌پوشان نمی‌تواند پاسخگوی شرایط فعلی این تیم باشد، چراکه بازیکنان جذب شده با نظر سرمربی بوده‌اند و در فصل نقل و انتقالات نیز نفراتی که جذب شدند مورد استقبال هواداران قرار نگرفتند.

وی می‌افزاید: جای تعجب دارد که این بازیکنان و کادر فنی با قراردادهای حرفه‌ای نمی‌توانند از لحاظ روحی و روانی به شرایط ایده‌آل بازگردند. شکست برابر پیکان نیز جای تعجب بسیاری دارد و اینکه یک سرمربی همچون مورایس نمی‌تواند تیم خود را سروسامان دهد، تعجب برانگیز است. از نظر من بازیکنان طلایی‌پوش انگیزه و ازخودگذشتگی ابتدای فصل را ندارند، اگر پیکان مقابل سپاهان به پیروزی رسید، دلیلی به غیر از اراده قوی شاگردان عنایتی نداشت.

حال سرخابی‌ها خوب است، اما سپاهان نه!

اشتباهات هفته نوزدهم از گلرهای تیم ملی بعید است

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به نمایش دروازه‌بانان لیگ برتر تصریح می‌کند: در این هفته شاهد لغزش دروازه‌بانان بودیم و دریافت چنین گل‌هایی از دروازه‌بانان ملی‌پوش بعید است. یکی از فاکتورهای مهم هفته نوزدهم لیگ برتر اشتباهات پی‌درپی گلرها بود و باید دید دلیل این اتفاق چیست؟ ضمن اینکه از مدافعان سپاهان که تجربه بالایی دارند بعید است مقابل تیمی همچون پیکان پراشتباه ظاهر شوند.

وی ادامه می‌دهد: شاگردان عنایتی با دوندگی، حفظ توپ و جنگندگی به پیروزی رسیدند و نمی‌دانم چرا فردی به شرایط کنونی سپاهان توجه نمی‌کند. ضعف مدافعان در تیم ملی نیز به چشم می‌خورد، اینکه تمام بازیکنان تنها به حمله فکر می‌کنند یک ایراد بزرگ است. مدافع ابتدا باید وظایف دفاعی خود را اولویت قرار دهد و پس از آن در مواقع لازم به خط حمله کمک کند، دریافت چنین گل‌هایی و اخراج در بازی‌های گذشته یک علامت سوال بزرگ است. باید در اسرع وقت اقدامات لازم برای بهبود شرایط سپاهان انجام شود، فکر نمی‌کنم مشکل از مدیرعامل باشد که وی استعفا دهد، چراکه بهترین قراردادها و امکانات در اختیار این باشگاه است. در حال حاضر مسئول این شکست‌ها کادر فنی طلایی‌پوشان هستند.

حال سرخابی‌ها خوب است، اما سپاهان نه!

کربکندی خاطرنشان می‌کند: پرسپولیس مهره‌های اثرگذار بسیاری دارد و بازیکنان این تیم به دلیل اینکه قهرمانی‌های پی‌درپی را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند. با وجود اینکه شاگردان اوسمار برابر فولاد گل‌های نه چندان مطلوبی دریافت کردند، اما موفق شدند پیش از دربی سه امتیاز با ارزش را کسب کنند تا اختلاف امتیاز خود با استقلال را کاهش دهند. جای تأسف دارد که در چنین شرایطی سپاهان از کورس فاصله گرفته است.

وی پیرامون شرایط استقلال یادآور می‌شود: اختلاف سرمربی و مدیرعامل تنها به فوتبال ما اختصاص دارد و این تنش‌ها در کشورهای پیشرفته که سرمربی تحت قرارداد باشگاه است، وجود ندارد. آبی‌پوشان با توجه به بضاعتی که داشتند نتایج مطلوبی کسب کرده‌اند.

کارشناس فوتبال کشورمان در رابطه با عملکرد مس رفسنجان نیز اضافه می‌کند: محرم نویدکیا در مس رفسنجان ثابت کرد تجربه لازم را کسب کرده است و با آرامشی که به تیم خود تزریق کرد، موفق شده است مس رفسنجان را به شرایط ایده‌آل بازگرداند، اما در این باشگاه نیز مشکلات مالی وجود دارد و مدیران به وعده‌هایی که داده‌اند، عمل نکرده‌اند. مدیران نباید برای تیمی که در شرایط مطلوب قرار گرفته است، حاشیه ایجاد کنند. از نظر من نویدکیا با تزریق آرامش مسیر درستی را برای مس رفسنجان ترسیم کرده است.

حال سرخابی‌ها خوب است، اما سپاهان نه!

هواداران از سپاهان جام می‌خواهند

جلال اکبری، کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص عملکرد سپاهان در هفته‌های اخیر به خبرنگار ایمنا می‌گوید: همان‌طور که از ابتدای فصل مشخص بود، سپاهان در خط دفاعی خود ضعف داشت و مدافعان میانی این تیم استحکام لازم را نداشتند. در نقل و انتقالات نیز کادر فنی طلایی‌پوشان تصمیم گرفت به جای مدافع دست به خرید وینگر و هافبک بزند. ساختار دفاعی سپاهان از همان ابتدا مشکل داشت و از سوی دیگر تغییرات بسیاری نیز در خط دفاعی این تیم اعمال می‌شود.

وی می‌افزاید: از نظر من بازیکنان و کادر فنی سپاهان آنچنان که باید و شاید با یکدیگر همدلی لازم را ندارند. با وجود اینکه نزدیک به شرایط تیم نیستیم، اما هواداران امسال از طلایی‌پوشان توقع کسب یک جام را دارند و امیدوارم در آینده شاگردان مورایس به شرایط ایده‌آل خود بازگردند. عملکرد مدافعان سپاهان باید مورد بررسی قرار گیرد و آسیب‌شناسی وجود داشته باشد. مدافعان طلایی‌پوش تمرکز لازم را ندارند و به همین دلیل خطا و اخراج‌های بسیاری از این بازیکنان به چشم می‌خورد.

حال سرخابی‌ها خوب است، اما سپاهان نه!

استقلال وضعیت مطلوبی دارد

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به تمرکز نداشتن مدافعان سپاهان تاکید می‌کند: اگر بازیکنی درگیر مسائل روانی شود، خارج شدن وی از بحران‌های روانی کار دشواری است. از نظر من باید در خط دفاع طلایی‌پوشان آسیب‌شناسی وجود داشته باشد تا تمرکز نداشتن مدافعان برطرف شود.

وی در رابطه با عملکرد استقلال بیان می‌کند: استقلال نیز ساختار دفاعی بسیار خوبی دارد و در تمام جدال‌های خود گل نخوردن را اولویت قرار می‌دهد. این در شرایطی است که سپاهان تمام تمرکز خود را روی حمله گذاشته است. با وجود اینکه آبی‌پوشان پایتخت مشکلات مدیریتی بسیاری دارند، اما جواد نکونام به‌خوبی شرایط تیم خود را کنترل کرده است. از نظر من نتیجه‌گیری استقلال به دلیل همدلی بازیکنان و کادر فنی با یکدیگر است.

حال سرخابی‌ها خوب است، اما سپاهان نه!

پرسپولیس به حواشی دامن نمی‌زند

اکبری پیرامون عملکرد پرسپولیس عنوان می‌کند: پرسپولیس شخصیت قهرمانی همچنین نفرات خوبی در اختیار دارد. از نظر من مدیران این تیم پس از جدا شدن گل‌محمدی به خوبی توانستند تمرکز لازم را به تیم بازگردانند. قرمزپوشان برخلاف سپاهان به سختی وارد حاشیه می‌شوند و شاید همین حواشی سبب شده است طلایی‌پوشان وارد بحران شوند.

وی خاطرنشان می‌کند: امیدوارم تصمیمات مدیریتی باشگاه سپاهان منطقی و دور از احساسات باشد. بی‌شک تمام هواداران دلسوز این تیم هستند و امیدوارم پس از برطرف شدن مشکلات تیمی شاگردان مورایس شرایط مطلوبی پیدا کنند.

حال سرخابی‌ها خوب است، اما سپاهان نه!

به گزارش ایمنا، با وجود اینکه سپاهان این روزها شرایط مطلوبی را پشت سر نمی‌گذارد، اما همچنان نسبت به استقلال و پرسپولیس دو بازی عقب مانده دارد و همین مورد سبب می‌شود اهالی فوتبال همچنان به بازگشت این تیم به کورس قهرمانی امیدوار باشند. در سوی مقابل سرخابی‌های پایتخت پیش از دربی پیروزی‌های ارزشمندی را کسب کردند و بی‌شک شاهد یک شهرآورد جذاب خواهیم بود. هرچند که اخباری مبنی بر تعویق زمان دربی به گوش می‌رسد و باید دید در نهایت چه زمانی این جدال برگزار خواهد شد.

کد خبر 734407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.