آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان در پی هشدار هواشناسی

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمانی و هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی در مناطق جنوبی استان، اطلاع‌رسانی درست انجام شد و امکانات لازم در شهرستان‌های مورد نظر استقرار پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی استانداری، محمد کرمی در نشست ستاد پیشگیری، فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران استان در چابهار اظهار کرد: در سیل اخیر زمین‌ها و محصولات کشاورزی در برخی از مناطق در شهرستان‌های زرآباد و دشتیاری دچار خسارت شد که باید رسیدگی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: همه دستگاه‌های اجرایی در حال آماده‌باش به سر می‌برند تا در بارندگی‌ها دچار مشکل نشویم.

وی ادامه داد: باران رحمت الهی است و ما باید با مدیریت درست از این رحمت الهی به نحو مطلوب بهره‌برداری کنیم.

کرمی تصریح کرد: بازگشایی راه‌ها و مسیرها یکی از مهم‌ترین مسائل در مناطق سیل‌زده محسوب می‌شود که لازم است پس از پایان بارندگی تعمیر و بازسازی شوند.

وی افزود: همه اکیپ‌های بهداشتی باید در روستاها و مناطق درگیر سیل حضور داشته باشند تا شیوع از بیماری‌های احتمالی جلوگیری شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: اکیپ‌های هلال‌احمر اورژانس و اورژانس هوایی در مناطق سیل‌زده مستقر هستند تا در مواقع بحران بتوانند با سرعت بیشتری خدمات‌رسانی کنند.

وی با اشاره به آب‌رسانی سیار به مناطقی که دچار قطعی آب هستند، بیان کرد: کمک‌های مردمی و خیرین باید ساماندهی شود تا در اختیار همه مردم قرار گیرد.

کرمی خاطرنشان کرد: در بحث منازل مسکونی آسیب‌دیده از سیل باید بنیاد مسکن با برنامه‌ریزی درست پس از سیل، این منازل را بازسازی کند.

کد خبر 734396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.