رفع تصرف اراضی شهر جدید مهستان در استان البرز

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: با دقت انجام شده توسط قضات شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان البرز، ۲۲ هزار متر مربع از اراضی دولتی به ارزش دو هزار میلیارد تومان رفع تصرف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین فاضلی هریکندی صبح امروز _شنبه نوزدهم اسفند_ در جمع اصحاب رسانه، ضمن تشریح جزئیات رأی صادره در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان البرز مبنی بر رفع تصرف نزدیک به ۲۲ هزار متر مربع از اراضی دولتی در شهر جدید مهستان در شهرستان ساوجبلاغ به ارزش دو هزار میلیارد تومان و حل مشکل خریداران مسکن مهر اظهار کرد: بر اساس رأی صادره علاوه بر استرداد این اراضی به دولت، مشکل ۱۰۲ واحد مسکن مهر نیز که موجب بلاتکلیفی متقاضیان شده بود، پس از نزدیک به پنج سال رفع شد.

وی افزود: دعوی طرح شده مربوط به اختلاف «شرکت عمران شهر جدید مهستان» با یک شرکت پیمانکار در اجرای توافق‌نامه‌ای است که بر اساس آن از سال ۱۳۹۱ شرکت عمران با هدف ساخت و تحویل ۵۸۸ واحد مسکن مهر، زمینی به وسعت حدود ۲۲ هزار متر مربع را واگذار می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به مسائل و مشکلات پیش آمده در اجرای این طرح و رکود در بازار مسکن، اجرای کامل این پروژه متوقف می‌شود و طرفین در ادامه با اصلاح توافقنامه، تعداد واحدهایی که توسط شرکت پیمانکار باید تکمیل و با قیمت توافقی تحویل متقاضیان شود را به ۱۰۲ واحد تقلیل می‌دهند و سایر پروژه‌ها یعنی ۴۸۶ واحد را در قالب خودمالکی بازتعریف می‌کنند.

فاضلی هریکندی اضافه کرد: شرکت عمران شهر جدید مهستان با توجه به تحویل نشدن واحدها و مسترد نشدن سه قطعه زمین تحویل داده شده به پیمانکار در فاز سه شهر جدید با کاربری مسکونی و تجاری، اقدام به طرح دعوی می‌کند.

وی تاکید کرد: پیمانکار در دادگاه صورت‌جلسه‌ای را با امضای مدیرعامل وقت شرکت عمران شهر جدید مهستان که فوت شده ارائه می‌کند که بر اساس آن ادعا می‌کنند ۱۰۲ واحد احداثی باید با قیمت کارشناسی روز تحویل متقاضیان شود و اراضی در اختیار نیز در برابر خسارت این شرکت از شرکت عمران شهر جدید دریافت شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: در جریان رسیدگی به این پرونده با دقت نظر قضات شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان البرز و با استماع دفاعیات طرفین پرونده، با توجه به ایرادات متعدد صورت‌جلسه تنظیم شده بین پیمانکار و مدیرعامل وقت شرکت، دادگاه تجدیدنظر در نهایت رأی به استرداد نزدیک به ۲۲ هزار متر مربع از اراضی با کاربری تجاری شهر جدید به نام شرکت عمران شهر جدید مهستان داد و بر این اساس مقرر شد ۱۰۲ واحد در اختیار شرکت پیمانکاری نیز طبق توافق اولیه به متقاضیان تحویل شود.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده توسط شرکت عمران شهرهای جدید ارزش اراضی استرداد شده به بیت‌المال بیش از دو هزار میلیارد تومان است، افزود: با تحویل واحدهای ساخته شده از تحمیل هزینه‌های غیرقانونی به متقاضیان مسکن مهر جلوگیری به عمل خواهد آمد.

کد خبر 734374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی عزیزی JP ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    الان نزدیک 10ساله در شهر جدید مهستان فاز هفت بلوار امیر کبیر کوچه رادمهر پروژه تامین اجتماعی ثبت نام کردیم هنوزم تحویل ندادن نزدیک 330ملیون تا الان از ما گرفتن در حالی که با این پول اون موقع میتونستم 5تا خونه بخرم پیمانکارش به موقع قرارداد گفت یکساله تحویل میدیم یکسالشون شده 10سال از فرماندار ساوجبلاغ تقاضا داریم من و هزاران نفر رو از بلاتکلیفی دربیارن مستاجریم دیگه نمیتونیم خونه اجاره کنیم لطفاً رسیدگی کنید با تشکر
  • مهدی عزیزی JP ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    الان نزدیک 10ساله در شهر جدید مهستان فاز هفت بلوار امیر کبیر کوچه رادمهر پروژه تامین اجتماعی ثبت نام کردیم هنوزم تحویل ندادن نزدیک 330ملیون تا الان از ما گرفتن در حالی که با این پول اون موقع میتونستم 5تا خونه بخرم پیمانکارش به موقع قرداد گفت یکساله تحویل میدیم یکسالشون شده 10سال از فرماندار ساوجبلاغ تقاضا داریم من و هزاران نفر رو از بلاتکلیفی دربیارن مستاجریم دیگه نمیتونیم خونه اجاره کنیم لطفاً رسیدگی کنید با تشکر
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    1 0
    نباید دهیار و شورا و بخشدار رو بخان؟؟؟
  • مسیح الله پایکاری فشندی IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 1
    شرکت عمران نیمی. از مغا زه های شهر را تصرف کرده و نصف شهر را تصاحب کرد هاست و تمامی زمینهای فشند در اطراف جاده طالقان که مالکیت ان همه مردم خوب فشند هستند شرکت عمران باعث نابودی شهر جدید مهستان شده است. شرکت عمران غیر قانونی در شهر جدید حضور دارند و اقای شهر دار هرگز نمی تواند با دست بسته و خالی شهر را اداره کند اقای دادستان البرز رسیدگی کنید
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    1 0
    شرکت عمران عامل پسرفت شهر مهستان