پیروزی خفیف آبی‌ها پیش از دربی

دو تیم استقلال و استقلال خوزستان در قالب دیدارهای لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه غدیر اهواز مقابل هم قرار گرفتند که این دیدار با برتری شاگردان نکونام به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دو تیم استقلال و استقلال خوزستان در قالب دیدارهای لیگ برتر فوتبال در خوزستان از ساعت ۱۹:۴۵ مقابل هم به میدان رفتند.

دیدار تیم‌های استقلال و استقلال خوزستان

ورزشگاه: غدیر اهواز

داور: موعد بنیادی فر

ترکیب استقلال:

سیدحسین حسینی – رافائل سیلوا – آرمین سهرابیان – محمدحسین مرادمند – ابوالفضل جلالی – صالح حردانی – روزبه چشمی – آرش رضاوند – جلال‌الدین ماشاریپوف –بلانکو – مهدی مهدی‌پور

سرمربی: جواد نکونام‌

ترکیب استقلال خوزستان:

فرزین گروسیان | عثمان اندوگ | محمود مطلق‌زاده ('۴۶- حسن شوشتری) | متین کریم‌زاده ('۱۱+۴۵ علیرضا کاظمی) | حسین ساکی | علیرضا خوشکفا ('۴۶- بهروز بارانی) | داستونبک تورسونوف | حسین احمدی ('۵۵- امیرمحمد محکم کار) | ساویو روبرت و('۷۵-پ یمان رنجبری) | جواد آقایی پور | آسو رستم

سرمربی: سیروس پورموسوی

گل‌ها:

بلانکو (دقیقه ۴۱) برای استقلال

شرح گل‌ها:

استقلال یک - استقلال خورستان صفر (بلانکو_ دقیقه ۴۱): توپ ارسالی به درون محوطه جریمه استقلال خوزستان با ضربه سر بلانکو همراه شد تا با گذر از بین سه مدافع و دروازبان وارد دروازه گروسیان شود.

اخطار:

آسو رستم (دقیقه ۳۷)، حسین احمدی (دقیقه ۵۲) از استقلال خوزستان

اخراج:

سیروس پورموسوی (دقیقه ۷۳) از استقلال خوزستان

دقایق حساس:

دقیقه ۳- پس از کش و قوس‌های فراوان در نزدیکی دروازه استقلال خورستان، شوت چشمی با فاصله زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶ - آقایی‌پور از خارج محوطه جریمه استقلال ضربه نه‌چندان محکمی را روانه دروازه استقلال کرد که در دستان حسینی قرار گرفت.

دقیقه ۱۸- ضربه سر بلانکو با برخورد به بازیکنان استقلال خوزستان از بالای دروازه گروسیان به خارج رفت.

دقیقه ۲۵- بازیکنان استقلال خورستان در یک حمله سریع توپ را به محوطه جریمه تیم تهرانی رساندند، اما مرادمند توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۳۷- پاس حردانی به ماشاریپوف رسید، اما ضربه وی از بالای دروازه استقلال خوزستان به خارج رفت.

دقیقه ۴۵ - پاس جلالی به بلانکو با ضربه سر وی همراه شد اما در دستان فرزین گروسیان قرار گرفت.

دقیقه ۸+۴۵- متین کریم زاده روی کتف خود به زمین خورد و مصدومیت شدید وی را به خارج از زمین مسابقه فرستاد تا سیروس پورموسوی مجبور به تعویض اجباری شود.

دقیقه ۵۷- فرصت طلبی بازیکنان استقلال تهران و به هم ریختیگی بازیکنان خوزستانی توپ را وارد دروازه گروسیان کردند اما داور گل را آفساید اعلام کرد.

دقیقه ۶۰- آسو رستم ضربه‌ای محکم روانه دروازه استقلال کرد اما با واکنش حسینی راهی کرنر شد.

دقیقه ۶۲- جواد آقایی‌پور در برخورد با شاگردان نکونام از ناحیه سر دچار مصدومیت شد و روی زمین افتاد.

دقیقه ۸۰- ضربه بازیکنان استقلال در دستان گروسیان قرار گرفت.

دقیقه ۸۱- واکنش خوب حسین حسینی در برابر حمله استقلال خوزستان دروازه این تیم را نجات داد.

دقیقه ۸۳- ضربه محکم بارانی با اختلاف کم از بالای سنگر حسینی خارج شد.

دقیقه ۸۹- ضربه آسو رستم با اختلاف کم از بالای دروازه تهرانی‌ها به خارج رفت.

دقیقه ۹۰- اشتباه حسینی و خروج بد موقع وی فرصت گلزنی به استقلال خوزستان داد اما با همکاری مدافعان، حسینی توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه ۶+۹۰- به هم ریختگی و خروج از دروازه حسینی فرصت مناسبی در اختیار شاگردان سیروس پورموسوی قرار داد تا نتیجه را حبران کنند اما درخشش مدافع استقلال اجازه عبور توپ از خط دروازه را نداد.

دقیقه ۱۰۰_ شیرچه به موقع و پرواز سید حسین حسینی برای دریافت توپ، دروازه آبی‌های تهران را نجات داد.

شرح بازی:

دوئل استقلال تهران و خوزستان با حضور هواداران پرشور دو تیم در ورزشگاه غدیر اهواز شروع شد. در ابتدای بازی هر دو تیم در مالکیت توپ و بازی در شرایط یکسان بودند اما در دقیقه ۵، بازیکنان خوزستانی با استقاده از اشتباه خط دفاعی شاگردان نکونام قصد گزنی داشتد که نتیجه‌ای نداشت. در دقیقه ۷ بازی به علت مشکل فنی یکی از نورافکن‌های ورزشگاه خاموش شد تا بازی برای ده دقیقه متوقف شود. هر دو مربی از توقف بازی برای تاکید نکات به بازینان استفاده کردند.
پس از سرگیری بازی رفته رفته سرعت حملات دو تیم بر روی دروازه‌ها بیشتر شد، اما برتری استقلال تهران در بازی هوایی مقابل دروازه فرزین گروسیان موجب شد تا بلانکو اولین گل دیدار را به ثمر برساند. پس از رسیدن به گل، استقلال تهران در تلاش بود تا بازی را بیشتر در نیمه حریف خوزستانی دنبال کند و درصدد خلق موقعیت گلزنی بود در مقابل شاگردان سیروس پورموسوی نیز با استقاده از ضد حملات به دنبال جبران گل خورده بودند.

با مصدوم شدن متین کریم‌زاده در دقایق اضافه نیمه و تعویض اجباری وی، نخست سرعت بازی کاسته شد تا دو تیم با برتری استقلال تهران به رخت کن بروند.

نیمه دوم در حالی شروع شد که شاگردان پورموسوی برای جبران و ویروزی وارد زمین شدند و از همان دقایق ابندایی به دنبال گزنی بودند. طولی نکشید که استقلال تهران نیز از حالت دفاعی خارج شد و تلاش کرد تا از ضد حملات استفاده مند اما دفاع و سنگربان خوزستانی‌ها اجازه عبور توپ از خطر دروازه را ندادند.

هرچند روند بازی کند پیش می‌رفت اما درگیری‌های بین دو تیم همچنین اعتراض سیروس پورموسوی در بازی اختلال ایجاد کرد و موجب توقف بازی شد در ادامه اعتراض پورموسوی به داور موجب شد تا کارت زرد گرفته و اخراج شود.

پس از اخراج ناخدای خورستانی‌ها، سرعت بازی و حملات این تیم بر روی دروازه استقلال افزایش یافت و بیشتر بازی در نیمه این تیم دنبال شد.

در دقایق اضافه نیمه دوم فشار حملات خوزستانی‌ها به حدی زیاد بود که شاکله دفاعی شاگردان نکونام به هم ریخت اما خروج‌های به موقع حسینی دروازه آبی‌های پایتخت را نجات داد تا استقلال تهران با برتری خفیف مقابل استقلال خوزستان راهی دربی شود.

اتفاق ویژه: در دقیقه ۷ این دیدار نور ورزشگاه دچار مشکل شد و بازی متوقف شد.

کد خبر 734278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.