کولاک قرمزها پیش از دربی

در چارچوب رقابت‌های هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال دو تیم پرسپولیس و فولاد به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان شاگردان اوسمار ویرا پیروز این دیدار شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته نوزدهم لیگ برتر، دو تیم پرسپولیس و فولاد امروز جمعه _ هجدهم اسفند _ از ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف یکدیگر رفتند که پرسپولیس با نتیجه چهار بر دو پیروز این دیدار شد.

هفته نوزدهم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های پرسپولیس و فولاد

ورزشگاه: آزادی

داور: سیدرضا مهدوی

اخطار:

محمدحسین کنعانی‌زادگان (دقیقه ۴۳) از پرسپولیس

اخراج:

مجتبی نجاریان (دقیقه ۶۴) از فولاد

گل‌ها:

موسی کولیبالی (دقیقه ۱۰)، گل به خودی عبدالکریم حسن (دقیقه ۴۱) برای فولاد

اورونوف (دقیقه ۳۵)، عیسی آل کثیر (دقیقه ۵۲)، محمد حسین کنعانی‌زادگان (دقیقه ۶۷)، مهدی ترابی (دقیقه ۷۳) برای پرسپولیس

شرح گل‌ها:

فولاد یک - پرسپولیس صفر (موسی کولیبالی-دقیقه ۱۰)- اعلام خطا روی بازیکن فولاد و ارسال وحید حیدریه سبب شد شاگردان آل نعمه در موقعیت گلزنی قرار بگیرند. موسی کولیبالی نیز با ضربه بغل پا دروازه بیرانوند را از زاویه بسته، باز کرد.

فولاد یک - پرسپولیس یک (اورونوف - دقیقه ۳۵) _ همکاری تیمی اورونوف و مهدی ترابی در نزدیکی محوطه جریمه فولاد سبب شد اورونوف با ضربه بغل پا دروازه کنت را باز کند.

فولاد دو - پرسپولیس یک (گل به خودی عبدالکریم حسن- دقیقه ۴۱) _ اعلام خطا به سود فولاد و ارسال بازیکن این تیم به محوطه جریمه پرسپولیس سبب شد گل دوم شاگردان آل نعمه با گل به خودی عبدالکریم حسن به ثمر برسد.

فولاد دو - پرسپولیس دو (عیسی آل‌کثیر - دقیقه ۵۲) - حمله بازیکنان پرسپولیس به سمت دروازه فولاد و پاس در عرض اسماعیلی‌فر برای آل کثیر سبب شد این بازیکن در شلوغی محوطه جریمه فولاد گل دوم قرمزپوشان را به ثمر برساند.

پرسپولیس سه _ فولاد دو (محمدحسین کنعانی‌زادگان - دقیقه ۶۷) - محمدحسین کنعانی‌زادگان از روی نقطه پنالتی سومین گل پرسپولیس را به ثمر رساند.

پرسپولیس چهار _ فولاد دو (مهدی ترابی _ دقیقه ۷۳) _ حرکت پا به توپ مهدی ترابی از سمت چپ و شوت روی پای این بازیکن چهارمین گل پرسپولیس را به همراه داشت.

ترکیب تیم پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند | عبدالکریم حسن | فرشاد فرجی | حسین کنعانی‌زادگان | دانیال اسماعیلی فر | مسعود ریگی (۱+۹۰- سینا اسدبیگی) | سروش رفیعی (۷۸- محمد خدابنده لو) | مهدی ترابی (۸۴- سعید صادقی) | اوستون ارونوف (۱+۹۰- ابوالفضل بابایی) | امید عالیشاه (۷۸-و حید امیری) | عیسی آل کثیر

سرمربی: اوسمار ویرا

ترکیب تیم فولاد:

کریستوفر کنت | مجتبی نجاریان | موسی کولیبالی | شاهین توکلی | وحید حیدریه (۸۶- احسان پهلوان) | حمید بوحمدان | لوکاس کاندیدو | ابراهیم حصار (۵۶- علی شجاعی) | ساسان انصاری | محمد علی‌نژاد | لوسیانو پریرا (۸۶- عادل ارغند)

سرمربی: احمد آل نعمه

شرح بازی:

جدال پرسپولیس و فولاد با حضور هواداران دو تیم در ورزشگاه آزادی برگزار شد. شاگردان اوسمار ویرا در این تقابل توپ و میدان را در اختیار داشتند، اما در دقیقه ۱۰ بازی برخلاف آنچه تصور می‌شد شاگردان آل نعمه توسط کولیبالی موفق به زدن گل اول مسابقه شدند.

پس از به ثمر رسیدن گل توسط فولاد، قرمزپوشان پایتخت روند هجومی‌تری به خود گرفتند و بالاخره موفق شدند با همکاری ترابی و اوستون اورونوف بازی را به تساوی بکشانند.

طولی نکشید که بازیکنان فولاد بار دیگر از روی اشتباه فرشاد فرجی و عبدالکریم حسن موفق به باز کردن دروازه علیرضا بیرانوند شدند تا به عنوان تیم پیروز میدان نیمه اول را به پایان برسانند. در هر صورت نیمه اول برخلاف آنچه انتظار می‌رفت به پایان رسید و سیدرضا مهدوی نیز ۶ دقیقه وقت اضافه را در نظر گرفت.

شاگردان اوسمار ویرا در نیمه اول با نتیجه دو بر یک مغلوب حریف خود شده بودند و به همین دلیل در نیمه دوم با هدف کسب پیروزی آماده مصاف با فولاد شدند. قرمز پوشان پایتخت همچون ۴۵ دقیقه ابتدایی کار خود را هجومی آغاز کردند و در دقیقه ۵۳ مهدی ترابی موفق شد برای تیم خود گلزنی کند.

در دقیقه ۶۴ نیز مجتبی نجاریان به دلیل خطای هند روی خط دروازه فولاد توسط داور با کارت قرمز جریمه و از زمین بازی اخراج شد. محمد حسین کنعانی‌زادگان نیز از روی نقطه پنالتی چهارمین گل پرسپولیس را به ثمر رساند تا تیم قرمز پوش پایتخت با کسب سه امتیاز حساس هفته نوزدهم آماده شهرآورد شود.

به طور کلی نماینده خوزستان حرف چندانی برای گفتن مقابل حریف پر مهره خود نداشت و باوجود کم و کاستی‌های فراوان نمایش مطلوبی را برابر پرسپولیس ارائه داد. سید رضا مهدوی نیز هفت دقیقه وقت اضافه را برای این نیمه در نظر گرفت.

دقایق حساس:

دقیقه ۵ _ ضربه سر خطرناک عیسی آل کثیر از کنار دروازه کنت گذشت.

دقیقه ۱۲ _ اورنوف با حرکت انفرادی خود عیسی آل کثیر را در موقعیت گلزنی قرار داد، اما مدافعان فولاد توپ را از مقابل پای مهاجم قرمزپوشان به کرنر فرستادند.

دقیقه ۱۵ _ پاس عبدالکریم حسن از سمت چپ از مقابل پای آل کثیر گذشت و توسط کنت به کرنر رفت.

دقیقه ۱۶ _ شوت امید عالیشاه از پشت محوطه جریمه فولاد، توسط کنت برگشت داده شد.

دقیقه ۲۵ _ ارسال خطرناک دانیال اسماعیل فر توسط کریستوفر کنت طی دو مرحله مهار شد.

دقیقه ۲۶ _ کنت شوت عبدالحسن کریم از پشت محوطه جریمه فولاد را مهار کرد.

دقیقه ۲۹ _ ارسال مستقیم وحید حیدریه از روی ضربه ایستگاهی توسط بیرانوند مهار شد.

دقیقه ۳۰ _ حرکت پا به توپ مهدی ترابی و شوت این بازیکن توسط کنت به کرنر رفت.

دقیقه ۳۷ _ حرکت تیمی بازیکنان پرسپولیس در نزدیکی محوطه جریمه فولاد اسماعیلی‌فر را در موقعیت گلزنی قرار داد، اما کنت توپ مدافع پرسپولیس را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۴۲ _ کریستوفر کنت موقعیت تک به تک با مهاجم پرسپولیس را مهار کرد.

دقیقه ۲ + ۴۵ _ شوت عالیشاه توسط کنت مهار شد.

دقیقه ۳ + ۴۵_ موقعیت گلزنی برای شیمبا ایجاد شد، اما توپ این بازیکن از کنار دروازه پرسپولیس بیرون رفت.

دقیقه ۳+۴۵ _ حرکت پا به توپ مهدی ترابی در محوطه جریمه فولاد و برخورد با مدافعان این تیم که علیرغم بازیکنان پرسپولیس داور اعتقاد به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه ۴۷_ ارسال مهدی ترابی روی دروازه فولاد توسط کنت برگشت داده شد.

دقیقه ۴۹ _ عبدالکریم حسن برای پرسپولیس موفق به گلزنی شد، اما داور مسابقه پیش از این موقعیت آفساید بازیکن قرمزپوشان را اعلام کرد.

دقیقه ۶۳ _ ارسال کرنر توسط سروش رفیعی در محوطه جریمه فولاد که داور پس از برخورد توپ به دست نجاریان برای قرمزپوشان پنالتی اعلام کرد.

دقیقه ۷۵ _ پاس در عرض اسماعیلی‌فر از مقابل پای مهاجمان پرسپولیس و دروازه خالی فولاد گذشت.

دقیقه ۸۳ _ کریستوفر کنت موقعیت تک به تک با عیسی آل کثیر را مهار کرد.

دقیقه ۸۹ _ شوت فرشاد فرجی با واکنش کنت به کرنر رفت.

نکات ویژه: کنعانی‌زادگان با دریافت کارت زرد مقابل فولاد غایب قرمزپوشان در شهرآورد خواهد بود.

بهترین بازیکن: مهدی ترابی با زدن یک گل و ارسال یک پاس گل بهترین بازیکن پرسپولیس بود.

کد خبر 734249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.