انتخابات در ارومیه با سلامت کامل برگزار شد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: در ارومیه و در دوره‌های مختلف انتخابات مجلس شاهد انتخاب افراد با سلایق و دیدگاه‌های مختلف بوده‌ایم و این نشانگر سلامت انتخابات است و مردم‌سالاری دینی به این معنا است که مردم برای خود تصمیم می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام سید مهدی قریشی امروز _جمعه هجدهم اسفند_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان ارومیه اظهار کرد: در انتخابات مردم بصیر و با ایمان به وظیفه خود عمل کردند و به میدان آمدند.

وی افزود: از مسئولان اجرایی انتخابات تشکر خود را ابراز می‌دارم که زحمات زیادی برای برگزاری آن متحمل شدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: شاهد برگزاری انتخابات سالم در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب بوده‌ایم و هیچگاه شاهد خیانت به رأی مردم نبوده‌ایم و ظهور و بروز تفکرات متفاوت در سطح کشور از همین موضوع نشأت می‌گیرد.

قریشی تصریح کرد: وقتی به سیر تحولات انتخابات در دوره‌های مختلف نگاه می‌اندازیم متوجه می‌شویم که انتخاب‌شدگان از سوی مردم برگزیده شده و هیچ کسی در آرای مردم دستکاری نکرده است.

وی ادامه داد: در ارومیه نیز همین فضا حاکم است و در دوره‌های مختلف شاهد انتخاب افراد با سلایق و دیدگاه‌های مختلف بوده‌ایم و این نشانگر سلامت انتخابات است و مردم‌سالاری دینی به این معنا است که مردم برای خود تصمیم می‌گیرند.

امام جمعه ارومیه یادآور شد: در ارومیه رأی مردم نشان داد افرادی که تلاش کرده و زحمت می‌کشند موفق می‌شوند و از سویی حضور حداکثری اهل سنت در انتخابات پیامی مهم به ضدانقلاب کردی بود که بدانند این مردم همراه نظام اسلامی هستند.

قریشی تأکید کرد: حضور افراد جدید در مجلس به مثابه تزریق خون جدید به سیستم سیاسی کشور است و این موجب رضایتمندی مردم بوده و مایه امید است.

وی تصریح کرد: باید مراقبت کرده و از اختلافات دشمن شاد کن دوری کنیم و از هواداران منتخبین انتظار می‌رود این احساس خوشی را تبدیل به ناراحتی نکنند.

امام جمعه ارومیه با توصیه به همه افراد افزود: آموزه‌های اسلامی باید در تمامی رفتارهای ما خود را نشان دهد و از برخی رفتارهای مذموم و زشت باید اجتناب شود.

قریشی عنوان کرد: در استان و شهر ما عده‌ای بودند که در انتخابات بسیار آبرومند در انتخابات عمل کردند اما شاهد برخی رفتارها در قالب آبروریزی افراد نیز بودیم.

وی خطاب به کاندیداهایی که ثبت نام کردند و رأی پایین آوردند، گفت: برخی افراد معقولانه و پس از مشورت با بزرگان انصراف دادند اما برخی تصمیم گرفته بودند در این انتخابات مشهور شوند و ادعا می‌کردند ۹۷ درصد آرا متعلق به آن‌ها است.

امام جمعه ارومیه تأکید کرد: در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل اطلاعات، ریاست کل دادگستری و بنده برگزار شد، نسبت به برخی رفتارهای انتخاباتی توصیه و هشدار لازم را دادیم و افرادی که به توصیه‌ها عمل نکرده و موجب عدم اعتماد مردم شدند باید در برابر خداوند پاسخگو باشند.

قریشی اظهار کرد: برخی افراد به توصیه‌ها عمل نکرده و به سخنان بزرگان نیز توجهی نکردند و با منیت علیرغم رأی اندک انصراف ندادند و باعث حسرت و پشیمانی امروز شدند.

وی با انتقاد از افرادی که نسبت به عدم توجه به موضوع انتخابات از سوی بزرگان شهر انتقاد می‌کنند، افزود: بزرگان شهر گفته و به وظیفه خود عمل کرده‌اند اما گوش شنوایی نبود و در این جریانات احوالات امیرالمومنین به خاطرم می‌آمد که هیچ کسی به سخنانش توجهی نمی‌کردند و غصه‌ها را کاسه کاسه و نفس نفس به امام علی (ع) می‌نوشاندند.

امام جمعه ارومیه عنوان کرد: امیدواریم از این وضعیت پیش آمده برخی افراد عبرت گرفته و در رفتارهای خود تجدیدنظر کنند و از خداوند بترسند و اعمال خود را قضاوت کنند.

قریشی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به شهدای اسفندماه خاطرنشان کرد: این ماه سالروز عملیات‌های بزرگ و سالروز شهادت شهیدان مهدی و حمید باکری در این ماه قرار دارد و باید یاد و خاطره شهدا با اعمال خود زنده نگه داشته و از خداوند می‌خواهیم در روز قیامت ما را در برابر شهدا روسفید گرداند.

وی با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه افزود: امروز دیگر جنگ غزه مطرح نیست بلکه محاصره غزه برای کشتن اهالی غزه بر اثر گرسنگی مطرح است و در برابر رفتار صهیونیست‌ها به حیوانات باید تعظیم کرد.

امام جمعه ارومیه گفت: حیوان‌صفتی صهیونیست‌ها را نباید فراموش کنیم و دولتمردان اسلامی نیز باید این موضوع توجه کنند.

قریشی با اشاره به درنده‌خویی صهیونیست‌ها خاطرنشان کرد: گرگ بسیار با فضیلت‌تر از اسرائیلی‌ها است و به فرزندانمان این مسائل را یادآوری کنیم تا جنایاتشان فراموش نشود.

کد خبر 734238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.