ارز ملی باید درجهت سرمایه گذاری ملی و تأمین نیازهای ضروری به‌کار گرفته شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ارز ملی باید در جهت رشد و سرمایه گذاری ملی و تأمین نیازهای ضروری وداروهای مورد نیاز مردم و توسعه کشور اختصاص به کار گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز_ هجدهم اسفند_ در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: ارز ملی باید در جهت رونق تولید، افزایش صادرات و رشد و توسعه اقتصادی کشور در نظر گرفته شود.

وی افزود: تقویت و ساماندهی اصولی تولید از تأکیدات مقام معظم رهبری است بنابراین، باید این مهم به همت ظرفیت‌های انسانی و امکانات موجود در بخش‌های دولتی و خصوصی عملیاتی شود.

امام جمعه اراک تصریح کرد: ارز ملی باید در جهت رشد و سرمایه گذاری ملی و تأمین نیازهای ضروری و داروهای مورد نیاز مردم و توسعه کشور اختصاص یابد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه صنایع و معادن برای جلوگیری از خام فروشی به جذب فناوری نو نیازمند هستند گفت: این مهم باید بدون احساس وابستگی به خارج و با همت بلند و برنامه‌ریزی اصولی مهندسان داخلی تحقق یابد.

وی ادامه داد: ایران اسلامی دارای ظرفیت‌های بسیاری است اما استفاده از این ظرفیت‌ها، همت نیاز دارد چراکه درآمد ارزی ما محدود است اما با همت بلند، این محدودیت‌ها جبران می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: پرهیز از مصرف‌گرایی و نقش‌آفرینی همگان در رونق تولید از عوامل مؤثر در توسعه اقتصادی است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اضافه کرد: مصرف‌گرایی و زندگی اشرافی، کشور را مشکلات اقتصادی مواجه می‌کند بنابراین همگان باید نسبت به صرفه‌جویی در منابع و استفاده بهینه از امکانات برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز و افزایش میزان مسافرت‌ها و دید و بازدیدها گفت: اصلاح الگوی مصرف انرژی به ویژه در زمینه منابع آب باید جدی تلقی شود.

امام جمعه اراک تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصت طلایی برای تقرب بیشتر به خدا است بنابراین باید از لحظه لحظه آن برای نهادینه شدن فرهنگ دینی در کشور بهره برد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه باید ماه مبارک رمضان برای ترویج فرهنگ قرآن و ولایت و احسان به دیگران تلاش کرد افزود: اطعام ایتام و نیازمندان در ماه مبارک رمضان سنت حسنه نبوی است که باید پررنگ‌تر شود.

وی با اشاره به هفته درختکاری گفت: کلزا کاری و زیتون کاری می‌تواند به اقتصاد مردم و کشور و همچنین به تأمین هوای سالم کمک کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه این استان و به ویژه شهر اراک با مشکل آلودگی هوا مواجه است، گسترش درختکاری و توسعه فضای سبز و ترویج فرهنگ استفاده بهینه از منابع طبیعی، برای مهار آلایندگی هوا و حفظ داشته‌های طبیعت الزامی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: گسترش فضای سبز و حراست از منابع طبیعی و جنگل‌ها تأثیر بسزایی در زیبایی بصری و محیطی و سلامت هوا دارد.

کد خبر 734233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.