تقدیر از عملکرد شهرضا در گام اول و دوم انقلاب

فرماندار شهرضا گفت: شهرضا در گام اول انقلاب نشان داد پیوندش با انقلاب اسلامی یک پیوند خونین است و در گام دوم انقلاب فرزندان این شهرستان آماده نقش آفرینی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید امیر جعفری شامگاه پنجشنبه در یادواره شهید همت اظهار داشت: در روزهای پایانی اسفند ماه قرار داریم و در هفته‌های اخیر به برکت ماه شعبان حماسه بزرگ انتخابات مجلس و خبرگان رهبری رقم خورد.

وی بیان کرد: سالروز شهادت شهید همت به نام روز ملی ایثار و شهادت شهرضا نام گرفته است.

جعفری خطاب به سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز همت را از زبان شما که همرزمشان بودید می‌شنویم. فرماندار شهرضا تصریح کرد: استان اصفهان در دوره دفاع مقدس کارنامه درخشانی داشته و شهرضا بیش از ۷۶۰ شهید در گام اول انقلاب تقدیم انقلاب کرده است.

وی افزود: جامعه ایثارگر شهرضا بیش از ۱۰ هزار نفر عضو دارد و سه خانواده سه شهید و ۲۸ خانواده ۲ شهید و ۱۴۲ آزاده دارد.

جعفری خاطرنشان کرد: شهرضا در گام اول انقلاب نشان داد پیوندش با انقلاب اسلامی یک پیوند خونین است و در گام دوم انقلاب فرزندان این شهرستان آماده نقش آفرینی هستند.

سردار فدوی، جانشین کل سپاه پاسداران نیز در این مراسم گفت: یادواره شهدا؛ به حسب ظاهر برای شهدا و به حسب واقع برای خودمان برگزار می‌کنیم.

این فرمانده نظامی اظهار داشت: سالگرد سردار شهید ابراهیم همت مایه عزت و آبروی کشور است و یاد و نام او و همه هم رزمانش هم‌چون شهیدان باکری، خرازی و کاظمی را گرامی و زنده می‌دانیم.

وی افزود: همه عالم خبیث با مردم مظلوم و بی‌گناه غزه می‌جنگند، فقط بیش از ۲۰ هزار کودک را به شهادت رساندند که اعتراض دنیا را برانگیخت.

جانشین کل سپاه پاسداران تصریح کرد: این پیروزی‌های به دست آمده، راهبردی است و همه مردم دنیا کودک کشی را ظلم بزرگی تلقی می‌کنند که قابل توجیه نیست.

وی عنوان کرد: در اجرای این فاجعه انسان کش، آمریکا نقش بزرگی را ایفا کرده است اما هم‌چون گذشته شکست خورده است.

سردار فدوی خاطر نشان کرد: خدا را شکر به لحاظ ام القرای اسلامی و عملکرد نظام جمهوری اسلامی و مردم و نفس رزمندگان ایرانی، موفقیت‌هایی به دست آمده است زیرا خداوند به وعده خود عمل کرد و این پیروزی‌ها به دست آمد در این چهل و پنج سال قطعاً وعده خداوند است.

وی افزود: ستارگانی که علیرغم گذشت بیش از چهل و پنج سال از شهادت آنان هنوز تبلور دائمی دارند شهدایی هستند که دل و عملشان در راستای قیام حسین بوده و هر کس به حسین وصل شود مقام و مقام و عزت والاتری پیدا می‌کند و در ماه محرم هر سال بیشتر این عظمت و وصال بیشتر دیده می‌شود.

جانشین کل سپاه پاسداران اظهار داشت: یکی از این ستارگان که به مثابه اسطوره در آمده، شهید بزرگوار و مهربانی است که حتی افرادی که او را ندیده‌اند دلداده او بوده و هستند و او شهید ابراهیم همت است.

وی اعلام کرد: شهدایی مثل همت، خرازی و کاظمی باکری در ردیف اسطوره‌های هستند که در قرن‌های بعد هم سر شار از شور و شعف برای مردم هستند و فراموش نمی‌شوند زیرا آنان اول در برابر خدا و بعد برای حسین فنا شدند و خدا نام و یاد آنان را در دل‌ها زنده نگه می‌دارد شاید شیاطین بتوانند چشم را تخت تأثیر قرار دهد اما دل‌ها تحت تأثر خدا هستند.

سردار فدوی خاطرنشان کرد: شهیدی که نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر هم مردم را جذب کرده شهید سردار سلیمانی است و این رویه‌ای است که از اسلام و جبهه حق بر می‌آید و این را باید قدر بدانیم، زیرا در ایامی زندگی می‌کنیم که چنین فرصت‌ها و رویه‌هایی برقرار است و از آن فیض می بریم.

وی با بیان این‌که یادواره شهدا در واقع برای شخص خودمان برگزار می‌شود، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید: اگر کسی مطابق من بود، بنده من بود و مرا اطاعت کرد آن را مثل خود قرار می‌دهم و ما بایستی همیشه به فکر خود باشیم و خدا را در نظر داشته باشیم و به حسب ظاهر برای شهدا و به حسب واقع برای خودمان یادواره برگزار کنیم.

سردار فدوی اذعان کرد: ما برای خود جلسه می‌گیریم تا شهدا دست ما را بگیرند، تا راه آنان را دلی بپیماییم و بر اساس به وعده خدا، اگر همه عالم مثل شهید همت عمل و رفتار کنند خداوند خشنود و راضی می‌شود.

وی اعلام کرد: با افتخار چندین هزار شهید در راه وطن داریم که بر همه عالم می‌درخشند و به مانند خورشید روشن چراغ راه ما هستند چون خلقت خدا برای همه بندگانش کامل است، پس چرا همگی در این راه وارد نشویم؟ بنابراین باید به هر تکلیفی که خدا برای ما معین کرده با صدق و اخلاص و ایمان عمل کنیم و ایمان داشته باشیم که وعده خدا حق است و به او عمل می‌کند و تخلفی در آن نیست بلکه ما باید مراقب خود باشیم تا تکالیفی که خدا تعیین کرده رابه درستی انجام دهیم.

جانشین کل سپاه پاسداران گفت: خدا را شکر عزیزانی در کشور زحمت می‌کشند و با آثارشان دنبال شناساندن شهدا هستند کتاب‌هایی درباره سردار همت نوشته شده از شهدا مدد می‌خواهیم که ما هم همچون آنان عمل کنیم و پیرو راه آنان باشیم.

وی بیان داشت: طبق محاسبه‌ای که از یادواره‌های سطح کشور انجام دادم گاهی در طول سال، صد جلسه برای شهدا برگزار شده و در هر جایی عکس شهید است، شهید با غیر شهید فرق دارد و خداوند اجازه شفاعت را به شهیدان داده است و حتماً همشهری‌های شهید از وجود چنین سرداری بر خود می‌بالند چون فرمانده لشگر ۲۷ محمد رسول الله (ص) تهران بودن کار راحت و ساده‌ای نیست و از دست هر کسی بر نمی‌آید زیرا از تمام سطح کشور در آن لشکر حضور داشتند و فرماندهی در آن لشگر ویژگی بارز و خاصی را می‌طلبید.

سردار فدوی عنوان کرد: به قول یکی از علمای بزرگ «هر کسی به داد خودش برسد» ما برای خودمان باید به شهید اقتدا کنیم و آنان را الگو قرار دهیم.

یادواره شهید همت با حضور سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه، فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسؤولان شهرستان و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

حاج ابراهیم همت، در عملیات خیبر در ۱۷ اسفندماه سال ۱۳۶۲ به شهادت رسید. مزار او در جوار امامزاده شاهرضا در شهرضا میعادگاه عاشقان است.

کد خبر 734135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.