تسهیل شرایط احداث ساختمان‌های سازگار با محیط زیست در اصفهان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی این کلان‌شهر را تشریح کرد.

سیدامیر سامع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: لایحه مربوط به تشویق و ترویج ساختمان‌های سازگار با محیط زیست یکی از موضوعاتی است که در جلسه کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی شهر مطرح شد.

وی افزود: ساختمان‌های سازگار با محیط زیست یک موضوع مهم است و تمام دستگاه‌ها برای رعایت تمام موارد و کمترین استفاده از منابع تجدیدناپذیر، باید تشویقاتی را در دستور کار قرار دهند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری این کلان‌شهر لایحه‌ای در خصوص ساختمان‌های سازگار با محیط زیست را به شورای اسلامی شهر تحویل داد، تاکید کرد: ساختمان‌هایی که در حوزه مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند و سطوح سبز زیادی داشته باشد، همچنین مقررات ملی ساختمان در عایق‌بندی و در و پنجره، موضوع پسماند و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را رعایت کند، امتیازاتی را دریافت می‌کند.

سامع با بیان اینکه ۵۰ درصد عوارض تراکم و زیربنا برای این ساختمان‌ها در دفترچه بهای خدمات و عوارض در نظر گرفتیم، گفت: امیدواریم این آئین‌نامه یک‌شنبه هفته آینده در صحن علنی شورای اسلامی شهر به تصویب برسد.

وی ادامه داد: با این آئین‌نامه، شهروندان، سازندگان، طراحان، مشاوران، تولیدکنندگان تجهیزات مرتبط با کاهش مصرف آب و انرژی تشویق می‌شود تا ساختمان‌هایی را بسازند که بیشترین انطباق با شرایط محیط زیستی را دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در ساختمان‌های شهر شاهد بیش از ۳۰ درصد معادل ۳۰۰ مگاوات برق مصرف بی‌رویه انرژی در موتورخانه‌ها و سیستم‌های آب و بخش‌های مختلف استفاده از برق برای روشنایی هستیم و این یک عدد قابل توجه است، خاطرنشان کرد: این موضوع مورد توجه شهرداری این کلان‌شهر و شورای اسلامی شهر قرار گرفته است.

سامع گفت: شرایط و روش‌هایی را مشخص می‌کنیم تا تشویقاتی برای ساختمان‌های کم مصرف در نظر بگیریم، همچنین بعضی از شرکت‌های خدمت‌رسان نیز اقداماتی را در این حوزه انجام داده است.

وی افزود: امیدواریم بسته تشویقی خوبی توسط تمام دستگاه‌های استان برای ساختمان‌های سازگار با محیط زیست در نظر گرفته شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: شهرداری لایحه را به شورای اسلامی شهر تحویل داده و کلیات بودجه سال جاری شهرداری اصفهان در جلسه تلفیق این هفته بررسی شده است، همچنین قرار شد بودجه شهرداری مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 734109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.