ایران و پاکستان مصمم به همکاری نزدیک هستند

نخست وزیر جدید پاکستان با قدردانی از پیام تبریک رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: تهران و اسلام‌آباد مصمم به همکاری نزدیک برای پیشرفت کشورهای یکدیگر و منطقه هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد شهباز شریف ساعاتی قبل در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تماس تلفنی از سوی برادرم جناب رئیسی رئیس جمهور ایران برای تبریک (به مناسبت انتخاب نخست وزیر جدید) را دریافت کردم.

وی افزود: ما مجدداً بر عزم خود برای همکاری نزدیک جهت پیشرفت کشورهای یکدیگر و منطقه تاکید کردیم‌.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی دوشنبه گذشته با محمد شهباز شریف، ضمن تبریک مجدد انتخاب وی به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان، اظهار امیدواری کرد که روابط و همکاری‌های میان ملت و دولت دو کشور در دوره جدید، با اراده و تدبیر سران تهران و اسلام‌آباد بیش از پیش در عرصه‌های مورد علاقه گسترش یابد.

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و پاکستان فراتر از همسایگی بر پیوندها و نزدیکی‌های عمیق تاریخی و فرهنگی استوار است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست تقویت و تعمیق روابط با همسایگان و کشورهای اسلامی، از ارتقای سطح تعاملات و مناسبات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی پاکستان استقبال می‌کند.

شهباز شریف در تماس تلفنی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی گفت: ما منتظر سفر زود هنگام شما به پاکستان هستیم.

«محمد شهباز شریف» رئیس حزب مسلم لیگ نواز که روز یکشنبه گذشته با کسب اکثریت آرای نمایندگان مجلس ملی به عنوان بیست و چهارمین نخست وزیر پاکستان انتخاب شد، با حضور در کاخ ریاست جمهوری در اسلام‌آباد سوگند خدمت یاد کرد.

وی در جلسه رسمی مجلس پاکستان با کسب ۲۰۱ رای در مقابل حریف خود عمر ایوب خان از حزب عمران خان توانست بار دیگر سکان نخست وزیری کشورش را در دست بگیرد. رقیب وی توانست ۹۲ رای کسب کند.

کد خبر 734092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.