اعزام هواپیمای اورژانس به زاهدان برای نجات جان مادر باردار

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مادر بارداری که در زاهدان به صورت اورژانسی باید تحت عمل پیوند کبد قرار می‌گرفت توسط هواپیمای اورژانس کشور به تهران اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، محمدکاظم مؤمنی اظهار کرد: مادر باردار ۱۶ ساله ساکن خاش، علیرغم بارداری، به دلیل نارسایی کبد در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) بستری بود و باید تحت عمل پیوند کبد قرار می‌گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: امکان انجام پیوند کبد در زاهدان وجود ندارد و برخلاف پیگیری‌های فراوان، امکان پذیرش در شیراز نیز فراهم نشد.

وی ادامه داد: پس از اخذ پذیرش از یکی از بیمارستان‌های تهران، به دلیل مسافت طولانی و عدم امکان اعزام جاده‌ای مادر با آمبولانس و به مخاطره افتادن جان مادر و جنین، هواپیمای بال ثابت اورژانس کشور در زاهدان به زمین نشست.

مؤمنی تصریح کرد: این مادر ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه امروز به تهران برای تکمیل درمان اعزام شد.

علی عبدالرزاق نژاد مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این باره اظهار کرد: این دومین مرتبه در یک ماه گذشته است که هواپیمای بال ثابت اورژانس کشور برای انتقال فوریتی بیماران، در زاهدان فرود می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: اعزام بیماران به صورت رایگان انجام می‌شود و این پرواز برای هر بیمار، اختصاصی است.

کد خبر 734083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.