۸۰۰ نقطه حادثه‌خیز سال آینده ایمن‌سازی می‌شود

معاون رئیس جمهور از ایمن‌سازی ۸۰۰ نقطه حادثه‌خیر در سال آینده خبر داد و گفت: برای ایمن شدن محورهای مواصلاتی کشور در سال آینده پروژه‌های متعددی هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود منظور پیش از ظهر امروز _پنجشنبه هفدهم اسفند_ در جریان افتتاح زیرگذر شهر پرندک و سایر پروژه‌های راهداری شهرستان زرندیه اظهار کرد: رفع نقاط حادثه خیز از اولویت‌های دولت سیزدهم برای کاهش حوادث ترافیکی است.

وی میزان تلفات جاده‌ای در کشور را سالانه ۲۰ هزار نفر جان اعلام کرد و افزود: این میزان تلفات جاده‌ای در راه‌های مواصلاتی کشور که بخشی از آن در نقاط حادثه خیز رخ می‌دهد، زیبنده نیست.

معاون رئیس‌جمهور از ایمن‌سازی ۸۰۰ نقطه حادثه خیر در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: برای ایمن شدن محورهای مواصلاتی کشور در سال آینده پروژه‌های متعددی هدف‌گذاری شده است.

منظور اضافه کرد: زیرگذر شهر پرندک یکی از نقاط حادثه خیز کشور است که با دو بانده کردن و رفع حادثه خیز بودن آن ایمن سازی شده است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی شاهراه مواصلاتی کشور و کریدور اصلی متصل کننده استان‌های شمالی، شمال غرب و شرق به مرکز کشور است، تصریح کرد: توسعه و حفاظت از این زیرساخت‌ها به منظور تردد آسان و ایمن برای همه مردم ایران از اولویت‌های دولت در این منطقه است.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه بر لزوم بهسازی، تعریض و تکمیل راه‌های استان مرکزی با اعطای تسهیلات و اعتبارات تاکید کرد و ادامه داد: بهسازی و ساماندهی راه‌های روستایی از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

منظور اضافه کرد: برای اجرای این مهم ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای تخصیص قیر رایگان از محل اعتبارات ۱۴۰۳ مصوب شده و امید می‌رود به مرور به پروژه‌های حوزه راه روستایی اختصاص یابد.

به گزارش ایمنا، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور بهره برداری و بازدید از چند طرح عمرانی در شهرستان‌های ساوه، زرندیه و خمین به استان مرکزی سفر کرده است. منظور پس از افتتاح پروژه زیرگذر شهر پرندک با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

طرح بلوار شهدای هسته‌ای شهر پرندک به متراژ ۱۳۰۰ متر در دو لاین با عرض هر لاین ۱۳ متر در چهار فاز از سال ۹۷ آغاز شده است و در سال جاری با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و مبلغ کل هزینه بلوار ۱۲۰ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل میدان سردار سلیمانی در بلوار شهدای هسته‌ای ۳۰ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز برای اجرای آسفالت روکش و تکمیل علائم راهنمایی و رانندگی ۶۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

در سفر معاون رئیس جمهور، بزرگترین زمین چمن مصنوعی استان مرکزی در شهر زاویه افتتاح و به بهره‌برداری رسید. این زمین چمن پس از حدود ۲۰ سال انتظار با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در متراژ ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده و به بهره برداری رسید.

کد خبر 734038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.