تمرکز دولت اصلاح نقاط حادثه‌خیز است

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه تلفات جاده‌ای در کشور آمار قابل قبولی ندارد، گفت: شمار تلفات جاده‌ای کشور نزدیک به ۲۰ هزار نفر است، تمرکز دولت اصلاح نقاط حادثه‌خیز است و تلاش خواهیم کرد سال آینده بخشی از این نقاط را اصلاح کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود منظور پیش از ظهر امروز _پنجشنبه هفدهم اسفند_ در آئین افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان زرندیه اظهار کرد: این بازنگری‌ها در زمینه‌های صنعت، کشاورزی، راه‌های مواصلاتی و فرهنگ انجام می‌شود تا شهرستان بتواند به جایگاه واقعی خود برسد و محورهای بهبود شرایط اقتصادی و کسب و کار در پنج سال آینده ارتقا پیدا کند.

وی افزود: در سازمان برنامه و بودجه، طرح آمایش و توسعه شهرستان زرندیه مورد بازنگری قرار می‌گیرد و به‌روزرسانی می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه طرح‌های مهمی در سطح استان مرکزی در حال اجرا است، تصریح کرد: بخشی از این طرح‌ها در زرندیه به طور خاص اجرایی شده و اولویت دولت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام به ویژه طرح‌های با عمر دو تا سه دهه است تا مردم شیرینی آن‌ها را بچشند.

منظور اضافه کرد: اولویت توسعه در ساوه و زرندیه بهسازی و توسعه راه‌های مواصلاتی قبل از اجرای هر طرح دیگری است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های ساوه و زرندیه یکی از دروازه‌های ورود به تهران است، گفت: این شهرستان‌ها در کانون توجه قرار دارد؛ بنابراین باید از بهترین امکانات به لحاظ محورهای مواصلاتی برخوردار شود تا در کنار تکمیل این زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات حمل‌ونقل، شاهد کاهش و به حداقل رسیدن حوادث رانندگی در این شهرستان‌ها باشیم.

جمعیت رو به رشد زرندیه و ساوه نیازمند برخورداری از زیرساخت‌ها است

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه جمعیت بالای زرندیه و ساوه نیازمند برخورداری از زیرساخت‌ها است، تاکید کرد: افتتاح زیرگذر پرندک از پروژه‌های مهم و جز طرح‌های با عمر بالا بود که افتتاح و موجب کاهش تلفات جاده‌ای شد.

منظور با بیان اینکه تلفات جاده‌ای در کشور آمار قابل قبولی ندارد، گفت: شمار تلفات جاده‌ای کشور نزدیک به ۲۰ هزار نفر است، تمرکز دولت اصلاح نقاط حادثه‌خیز است و تلاش خواهیم کرد سال آینده بخشی از این نقاط را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: زرندیه یکی از قطب‌های صنعتی استان مرکزی است و به دلیل توسعه صنعت در این شهرستان بیکاری در منطقه مدیریت شده و به کمترین میزان رسیده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه نرخ بیکاری کشور ۷.۶ است اما در استان مرکزی این میزان حدود شش درصد است، تاکید کرد: این مهم در گرو میزان سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال است، تأمین سرمایه در گردش و برطرف کردن موانع توسعه اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی موجب پویایی صنعت منطقه خواهد شد.

منظور تاکید کرد: شهرستان زرندیه قطب کشاورزی است، این شهرستان با تنش آبی روبه‌رو است و باید روش‌های جدید کشاورزی به ویژه کشت گلخانه‌ای عملیاتی و در حوزه کشاورزی صنعتی حرکت شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های توسعه کشاورزی صنعتی و با نیاز آبی کمتر باید در زرندیه تقویت شود، گفت: در حوزه خدمات درمان و سلامت نیز احداث بیمارستان‌های جدید و جایگزین، در اولویت دولت قرار دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه امید می‌رود شاخص تخت بیمارستانی و سایر شاخص‌های سلامت به بالاتر از متوسط کشوری ارتقا پیدا کند، تاکید کرد: ساوه و زرندیه در سال‌های گذشته به مجموعه مراکز دانشگاهی کشور افزوده شد، این دو شهرستان باید به کانون‌های اصلی آموزش عالی کشور تبدیل شود و در این میان از ظرفیت همسایگی تهران استفاده کنند.

منظور با تاکید بر اینکه ظرفیت دانشکده‌های پزشکی و پرستاری در ساوه و زرندیه نیز باید توسعه پیدا کند، ادامه داد: این دو شهرستان در حوزه فرهنگی نیز به دلیل تاریخی بودن و مراکز فرهنگی متعدد از ظرفیت‌های متعددی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان زرندیه متناسب با ظرفیت‌های خود مورد توجه قرار نگرفته است، تصریح کرد: بهداشت، درمان، آموزش و راه‌های مواصلاتی از اجزای اصلی طرح آمایش و توسعه این شهرستان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: اتصال بین مامونیه و بزرگراه ساوه هم از طرح‌هایی است که باید اجرایی شود، زیرا مسیر موجود از استاندارد لازم برخوردار نیست و تلفات جاده‌ای بالایی دارد.

منظور با بیان اینکه باید تا پایان سال آینده تعریض و ایمن سازی آن با تأمین اعتبار در دستور کار قرار گیرد، گفت: با تخصیص سهمیه قیر رایگان موضوع ساماندهی راه‌های روستایی و ایمن سازی نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایمنا، بزرگترین زمین چمن مصنوعی استان مرکزی در شهر زاویه به بهره‌برداری رسید. این زمین چمن پس از حدود ۲۰ سال انتظار با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در مساحت ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث و افتتاح شد.

کد خبر 734033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.