هشدار جهادکشاورزی گلستان نسبت به شیوع بیماری زنگ زرد / کشاورزان سم‌پاشی کنند

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان نسبت به شیوع بیماری زنگ زرد و سفیدک سطحی در محصولات کشاورزی هشدار داد و گفت: کشاورزان دست کم یک مرحله مصرف قارچ‌کش‌ها را به خصوص در اوایل گل‌دهی محصول در دستور کار قرار دهند.

محمد برزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلستان اظهار کرد: با توجه به رصد بیماری‌های غلات و دانه‌های روغنی در گلستان به همه گندم‌کاران و جوکاران استان توصیه می‌کنیم که نسبت به بیماری برگی زنگ زرد و سفیدک سطحی هشیار باشند.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان حتماً یک نوبت سم‌پاشی قارچ‌کش را در دستور کار داشته باشند، افزود: هشدار لازم را در زمینه شیوع بیماری‌های برگی در استان گلستان با توجه به میزان نزولات جوی از ابتدای سال زراعی به کشاورزان داده شده است.

وی ضمن اظهار نگرانی از اپیدمی بیماری‌های لکه برگی در محصولات کشاورزی اضافه کرد: در زمان زراعت کلزا از همه کشاورزان می‌خواهیم که یک مرحله مصرف قارچ‌کش‌ها را به‌خصوص در اوایل گل دهی را در دستور کارشان قرار دهند تا مزارع در زمینه بیماری‌ها پوسیده سفید ساقه مصونیت داشته باشد.

برزعلی با اشاره به هفته منابع طبیعی از کاشت درخت در استان به همین مناسبت خبر داد و گفت: با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی که محیط زیست را یک وظیفه عمومی است و باید تمام گروه‌های در حفظ این ثروت طبیعی کوشا باشند.

وی خاطرنشان کرد: احیای جنگل‌ها، مبارزه با بیابان‌زایی در نواحی شمالی استان، زراعت چوب و افزایش سرانه فضای سبز از اهداف مهم طرح‌های درختکاری در استان گلستان است.

وی از همه مدیران و مسئولان، کارشناسان، جنگلبانان، تشکل‌ها، دست‌اندرکاران منابع طبیعی به‌ویژه مردم استان گلستان برای توجه به حوزه منابع طبیعی و حفظ و حراست از این منابع خدادادی تقدیر و تشکر کرد و از همه مردم خواست بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) هر فرد سه اصله نهال به یاد و نام شهدای گران‌قدر بکارد.

کد خبر 734026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.