۱۱۰۶ پرونده قاچاق چوب و تجاوز عرصه‌های طبیعی در گلستان تشکیل شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: سال جاری ۱۱۰۶ پرونده قاچاق چوب و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی در این استان تشکیل شد و در مراجع قضایی مشغول بررسی است.

به گزارش ایمنا از گلستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل منابع طبیعی استان گلستان، حمید سلامتی اظهار کرد: سال جاری ۱۱۰۶ پرونده قاچاق چوب و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی در این استان تشکیل شد و در مراجع قضائی مشغول بررسی است.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۶۴۸ پرونده برای تجاوز به ۶۴۶ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی مانند مرتع، جنگل و اراضی ساحلی است که بیشترین پرونده به حوزه مرتع با ۳۸۱ فقره در سطح ۴۴۷ هکتار تعلق دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: تشکیل ۲۶۱ پرونده تجاوز به ۱۷۲ هکتار عرصه جنگلی و شش پرونده با سطح ۲۷ هکتار در اراضی ساحلی، رتبه‌های بعدی تخلفات عرصه‌های منابع طبیعی گلستان را دارد.

وی قاچاق چوب را دیگر تخلف قاچاقچیان در عرصه‌های منابع طبیعی استان برشمرد و گفت: حمل چوب، هیزم و زغال درختان جنگلی بدون دریافت پروانه حمل ممنوع است که در این راستا سال جاری ۴۵۸ پرونده تشکیل شد.

سلامتی خاطرنشان کرد: این پرونده‌های قاچاق شامل سه هزار و ۷۲۷ اصله چوب، ۴۲۲ استر (هر استر معادل کمتر از یک مترمکعب)، ۹۱۸۹ کیلوگرم زغال چوب جنگلی، محصولات فرعی از جمله ۱۸۴۷ کیلوگرم قارچ ترافل و ۶۳۰ کیلوگرم خاک جنگلی بوده است.

وی یادآور شد: نیروهای این اداره کل برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی از وجود قاچاقچیان چوب و محصولات فرعی آن و ممانعت از دست‌درازی افراد سودجو به این عرصه‌ها، به صورت شبانه‌روزی در آماده‌باش هستند و هم‌استانی‌ها در صورت مشاهده تخلف می‌توانند موارد را به شماره ۱۵۰۴ با ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع برای رسیدگی گزارش کنند.

کد خبر 734015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.