خیلی‌ها می‌گفتند سایپا با این تیم نتیجه نمی‌گیرد

بازیکن تیم والیبال بانوان سایپا می‌گوید بسیاری از اهالی والیبال معتقد بودند این تیم با کادر فنی کم‌تجربه و بازیکنان باتجربه نتیجه نمی‌گیرد، اما همین بازیکنان نشان دادند که برای رسیدن به هدف از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، لیگ‌برتر والیبال بانوان باشگاه‌های ایران در فصل (۱۴۰۳-۱۴۰۲) هفته گذشته به پایان رسید و تیم والیبال بانوان سایپا با پیروزی دو از سه بازی در جدال پایانی رقابت‌های لیگ‌برتر مقابل مهرسان، قهرمانی ایران را برای دومین‌بار به‌دست آورد.

به‌همین بهانه با آیتک سلامت، بازیکن تیم والیبال بانوان سایپا که علاوه‌بر کسب قهرمانی، عنوان برترین بازیکن در بخش قطر پاسور را نیز کسب کرد، گفت‌وگویی را انجام داده‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

ایمنا: کیفیت مسابقات لیگ‌برتر در فصلی که سپری شد چگونه بود؟ آیا نسبت به فصل گذشته سطح بالاتری داشت؟

سلامت: هر فصل رقابت‌های لیگ‌برتر والیبال با هفت یا هشت تیم برگزار می‌شود و هیچ‌گاه تعداد تیم‌ها بالاتر نرفته است، اما در فصلی که گذشت با اضافه‌شدن جوانان به تیم‌های لیگ‌برتر، انرژی مضاعفی به لیگ تزریق شد و لیگ باکیفیتی داشتیم و مجبور بودیم با تمام قوا به مصاف همه تیم‌ها برویم.

ایمنا: سطح تیم‌ها را با توجه به اینکه فقط هفت تیم در لیگ‌برتر حضور داشتند، چطور ارزیابی می‌کنید؟

سلامت: پیش‌تر می‌شد بازی‌ها را از پیش ارزیابی کرد، اما در لیگ سال جاری با تمام انرژی بازی می‌کردیم؛ از آنجا که همه مهره‌های تیم باتجربه بودند حریفان با همه توان به‌مصاف ما می‌آمدند. در چند دیدار کنترل بازی از دستمان خارج شد و به رقبا ست دادیم، اما به‌هرحال برنده از زمین خارج می‌شدیم. از ابتدا تیم والیبال بانوان سایپا برای قهرمانی بسته شده بود و با توجه به دو شکستی نیز که رقم خورد، باور داشتیم که قهرمان می‌شویم.

خیلی‌ها می‌گفتند سایپا با این تیم نتیجه نمی‌گیرد

ایمنا: آیا فدراسیون والیبال سال جاری اقداماتی برای پیشرفت لیگ‌برتر والیبال بانوان انجام داده بود؟

سلامت: تدابیر فدراسیون راجع‌به تیم‌ها بسیار خوب بود و تیمی همچون پیکان با اکثر بازیکنان رده نوجوانان و جوانان پا به مسابقات گذاشته بود که همه آن‌ها نیز در تیم‌های ملی پایه بازی می‌کنند، این موضوع می‌تواند موجب ارتقای تیم‌های ملی در سطوح آسیایی و حتی جهانی شود.

ایمنا: فصل گذشته ارزشمندترین بازیکن لیگ‌برتر شدید، اما با سریک از کسب عنوان قهرمانی جا ماندید؛ آیا قهرمانی با سایپا با وجود اینکه ارزشمندترین بازیکن مسابقات نشدید، لذت‌بخش‌تر بود؟

سلامت: وقتی می‌خواهم لیگ را شروع کنم برای خودم هدف‌گذاری‌هایی دارم که البته موفقیت‌ها با کمک بازیکنان دیگر تیم به‌دست می‌آید. ابتدا به‌علت اینکه ورزش ما تیمی است، عناوین تیمی را در نظر می‌گیرم، چرا که معتقدم هرکس بهترین عملکرد خود را در زمین به نمایش بگذارد، به دستاوردهای تیمی و انفرادی می‌رسد. سال گذشته از اینکه با سریک قهرمان لیگ نشدیم ناراحت بودم، اما سال جاری با اقتدار به این عنوان رسیدیم و با اینکه ارزشمندترین بازیکن لیگ نشدم قهرمانی برای من شیرین بود.

ایمنا: جوایز انفرادی که شما و هم‌تیمی‌هایتان کسب کردید نشان از کیفیت بالای بازیکنان تیمتان بود. عملکرد بچه‌های سایپا چقدر در این قهرمانی تأثیر داشت؟

سلامت: جایزه ارزشمندترین بازیکن لیگ‌برتر به‌گونه‌ای است که هر فصل فدراسیون والیبال تصمیم می‌گیرد آن را به یک بازیکن جدید اعطا کند و یک بازیکن دو یا چند بار بیشتر صاحب این جایزه نشود. شبنم علیخانی واقعاً لایق دریافت عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ بود، چرا که تیم را در زمین به‌خوبی مدیریت می‌کرد. خودم هم احتمال می‌دادم این عنوان را کسب نکنم و با کمک بچه‌ها، در کنار قهرمانی جایزه بهترین پاسور را به‌دست آورم که برای خودم همچون جایزه MVP بود. جدا از بازیکنان تیممان که توانستند جوایز انفرادی را در همه بخش‌ها کسب کنند، بازیکنان دیگر نیز عالی کار کردند و اگر همه خوب نبودیم ، قهرمان نمی‌شدیم. همه بازیکنان داخل، بیرون زمین و کادر فنی به یک اندازه تلاش کردیم و متحد بودیم که قهرمان شویم.

ایمنا: پس از برتری در دیدار اول فینال، آیا فکر می‌کردید بازی دوم فینال را واگذار کنید و کار به بازی سوم کشیده شود؟

سلامت: برخی مواقع یک تیم روز خوبی را پشت‌سر نمی‌گذارد. ضمن اینکه بازی اول فینال را برده بودیم و در بازی دوم شاید به‌خاطر خیال احتی که از بابت پیروزی در بازی اول داشتیم، خطاهای فردی زیادی را مرتکب شدیم و نتوانستیم پیروز شویم، اما خدا را شکر آن شکست به‌موقع بود و به کل تیم تلنگر زد تا بدانیم باید با همه وجود برای قهرمانی تلاش کنیم.

ایمنا: به‌نظر شما دلیل شکست در بازی دوم و پیروزی در بازی سوم فینال قهرمانی چه‌بود؟

سلامت: در لحظاتی از بازی فینال بنا را بر قهرمانی گذاشتیم و مقداری حریف را دست‌کم گرفتیم و علی‌رغم اینکه باتجربه هم بودیم این اتفاق برایمان درس عبرت شد، تا حد بسیار زیادی تجدیدقوا کردیم و از همیشه برای قهرمانی متحدتر شدیم. در بازی سوم فینال نیز هواداران از نمایش عالی ما لذت بردند. ضمن اینکه مهرسان نیز به‌علت جوان بودن تیمش خستگی داشت و نتوانست مانند بازی دوم فینال بازی کند، اما همدلی اصلی‌ترین دلیل قهرمانی ما بود.

ایمنا: از کادر فنی تیم‌تان بگویید کهدر راه قهرمانی تأثیر فراوانی داشت؛ همدلی و ارتباط میان بازیکنان و کادر فنی چگونه بود؟

سلامت: در خصوص کادر فنی باید بگویم با اینکه برخی می‌گویند نیلوفر حجتی به‌تازگی وارد عرصه مربی‌گری شده و کم‌تجربه است، بسیار در این فصل برای تیم تلاش کرد. همه تصور می‌کردند که سایپا با سرمربی کم‌تجربه و بازیکنانی که جذب کرده است نمی‌تواند نتیجه بگیرد و این را خودم در بسیاری از محافل شنیدم، اما نشان دادیم هرکسی حد و حدود خودش را در هر تیمی که هست می‌داند و کل تیم که در رأس آن کادر فنی بودند برای قهرمانی تلاش کردند. برای یک بازیکن تزریق آرامش از سوی کادر فنی مهم است تا بتواند عملکرد خوبی داشته باشد و این ویژگی در نیلوفر حجتی به‌صورت کامل وجود دارد.

ایمنا: ظاهراً در بازی دوم فینال خانواده‌تان در سالن حضور داشتند، اما نتوانستید قهرمانی را قطعی کنید؛ این اتفاق هم جالب و هم برای شما ناراحت‌کننده بود. حس شما چیست؟

سلامت: از خانواده‌ام که در فصل جاری همچون همیشه از من حمایت کردند تشکر می‌کنم. حتی برای بازی دوم فینال هم به سالن آمدند، اما شکست خوردیم و برای من آن باخت بسیار تلخ بود که نتوانستم در حضور خانواده‌ام قهرمانی را جشن بگیرم، در بازی سوم که قهرمان شدیم خانواده‌ام نبودند تا کنارشان جشن قهرمانی را برپا کنم و امیدوارم فصل آینده در حضور آن‌ها این اتفاق روی دهد.

کد خبر 734014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.