استراتژی وین در بهره‌برداری حداکثری از زمین به نفع شهروندان

شهر وین خود را به عنوان یک الگوی مؤثر در مورد مصرف زمین ثابت کرده است. این شهر به جای استفاده مکرر از زمین‌های شهری برای ساخت‌وساز، آن‌ها را به فضای سبز تبدیل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، وب سایت شهرداری وین از نتایج ستودنی این شهر در خصوص اجتناب از بهره‌برداری غیرضروری زمین خبر داده است. با توجه به این واقعیت که در ۱۵ سال گذشته، پایتخت اتریش حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت جدید جذب کرده است، این اقدام وین بسیار چشمگیر و مهم است.

این بدان معنا نیست که هیچ پیشرفت ساخت و ساز جدیدی در شهر ایجاد نشده است، بلکه صرفاً به این معنی است که مدیریت در امور برنامه‌ریزی شهری استراتژیک‌تر و هوشمندتر شده است؛ در حالی که از سال ۲۰۱۰ به طور متوسط بیش از ۱۵ هکتار زمین در سراسر اتریش هر روز استفاده شده است، طبق ارقام آژانس محیط زیست فدرال، در شهر به سرعت در حال رشد وین این میزان فقط ۰.۱ هکتار در روز است.

استراتژی وین در بهره‌برداری حداکثری از زمین به نفع شهروندان

در واقع، شهر مدعی است که در سیاست حذف آسفالت و آزاد کردن خاک زیر آن برای فضاهای سبز، پیشتاز است. مدیر برنامه‌ریزی وین توضیح می‌دهد که وین صراحتاً متعهد به استفاده بسیار اقتصادی از زمین است. برای سال‌ها این شهر به طور مداوم توسعه شهری را با روش‌های ساخت و ساز فشرده و با کیفیت بالا دنبال کرده است و همین امر زندگی مقرون‎به‎صرفه را در این شهر امکان‌پذیرتر و در عین حال فضای سبز زیادی را برای تفریح تضمین کرده است.

کمپین سبزسازی موسوم به «بیرون از آسفالت» تاکنون حدود ۵۰ هزار متر مربع فضای سبز اضافی و ۵۰ هزار متر مربع دیگر سنگفرش قابل نفوذ ایجاد کرده است که این امر تأثیر مستقیمی بر خنک شدن شهر در تابستان دارد.

یکی دیگر از پروژه‌های برجسته این شهر تبدیل یکی از بزرگترین جزایر گرمایی درون شهری وین، پارکینگ ۱۲ هزار متر مربعی، به پارکی مدرن با درختان، بسترهای چمن و آب‌نما است.

استراتژی وین در بهره‌برداری حداکثری از زمین به نفع شهروندان

کد خبر 734013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.