معرفی ظرفیت‌های گردشگری همدان با برپایی سیاه‌چادرهای عشایری

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان گفت: راه‌اندازی سیاه‌چادرهای عشایری در ایام نوروز در مناطق گردشگری شهر همدان، کمک بزرگی به معرفی ظرفیت‌های گردشگری همدان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _پنجشنبه هفدهم اسفند_ در سومین کارگروه عشایری شهرستان همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کنار این سیاه‌چادرها، تولیدات عشایر، موسیقی، صنایع دستی و آداب و رسوم عشایر به نمایش گذاشته می‌شود که می‌تواند موجب جذابیت برای گردشگران و مسافران نوروزی باشد.

وی با اشاره به لزوم ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در اجرای وظایف قانونی حوزه عشایر افزود: تسهیلات، سهمیه معلم، بهسازی راه‌ها، سهمیه پنل خورشیدی و آب‌رسانی از مهم‌ترین مسائل حوزه عشایر محسوب می‌شود و طی یک سال اخیر اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

معاون فرماندار همدان خاطرنشان کرد: عملکرد دستگاه‌ها در این حوزه ارزیابی می‌شود و سال جاری با پیگیری استاندار و مدیران مربوطه، ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸، تبصره ۱۶ و صندوق توسعه به عشایر همدان پرداخت شده که در گذشته سابقه نداشته است.

ربانی‌مهر ادامه داد: عملکرد بانک کشاورزی در حوزه تسهیلات به عشایر و طرح‌های بخش کشاورزی و دامداری رضایت‌بخش نیست و بانک کشاورزی باید اهتمام بیشتری داشته باشد و شرکت برق و توانیر نسبت به پیگیری سهمیه پنل خورشیدی عشایر اقدام کند.

کد خبر 734000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.