تشدید نظارت‌های دامپزشکی با ۳۴ تیم در چهارمحال‌وبختیاری

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال‌ و بختیاری به اشاره به تشدید نظارت‌ها دامپزشکی در ایام ماه رمضان و ایام نوروز گفت: ۳۴ تیم ثابت و سیار در سطح استان در دو نوبت کاری از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰ به امر نظارت و کنترل بهداشتی فراورده‌های خام دامی مصرفی مردم می‌پردازند.

حسین صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری به اشاره به تشدید نظارت‌ها دامپزشکی در ایام ماه رمضان و ایام نوروز اظهار کرد: در این طرح ۳۴ تیم ثابت و سیار در سطح استان در دو نوبت کاری از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰ به امر نظارت و کنترل بهداشتی فراورده‌های خام دامی مصرفی مردم می‌پردازند.

وی افزود: در طول مدت اجرای طرح تمام کشتارگاه‌های صنعتی و سنتی دام و طیور به جز روزهای پنجشنبه فعال است و ارائه خدمات می‌کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان با اشاره به دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت بر تولید، عرضه و نگهداری فراورده‌های خام دامی تصریح کرد: اصناف و مراکز عرضه مواد خام دامی از دپوی لاشه دام سبک و سنگین و مرغ تازه سرد اجتناب کنند. نظارت مستمر کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار، بر تولید، حمل‌ونقل و عرضه فراورده‌های خام دامی در جهت اطمینان شهروندان از سلامت و بهداشت محصولات دامی و تأمین سلامت این فراورده‌ها جهت مصرف‌کنندگان و مسافران نوروزی خواهد بود.

صالحی افزود: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از جمله عرضه مواد خام دامی خارج از مراکز مجاز، کشتار غیرمجاز و عرضه محصولات با مغایرت نشانه‌گذاری مراتب را به نزدیک‌ترین شبکه دامپزشکی اطلاع دهند یا از طریق تلفن چهار رقمی ۱۵۱۲ با کارشناسان و بازرسان دامپزشکی در سراسر استان در میان بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: بهترین بازرس خود مردم هستند. مردم می‌توانند از حق خود برای دستیابی به مواد غذایی سالم و بهداشتی باکیفیت استفاده کنند.

کد خبر 733979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.