درختکاری سفرای کشورهای عضو اکو و ACD در یزد + عکس

مراسم درختکاری با حضور نمایندگان کشورهای عضو اکو و مجمع گفت‌وگوی همکاری کشورهای آسیایی، صبح امروز در بوستان ملل با حضور سفرای کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، سفرای کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا صبح امروز _پنجشنبه هفدهم اسفند_ در مراسمی به میزبانی شهرداری شهر جهانی یزد و هم‌زمان با هفته درختکاری، طی مراسمی نمادین در بوستان ملل یزد درخت کاشتند.

مهران فاطمی، استاندار یزد در این مراسم ضمن خیر مقدم‌گویی به سفیران و دیپلمات‌های کشورهای عضو ACD اظهار کرد: مفتخرم که امروز میزبان شما در آئین درختکاری هستیم.

وی ادامه داد: این مراسم هر سال در آستانه بهار و سومین هفته از آخرین ماه سال شمسی در سراسر ایران اسلامی برگزار می‌شود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: در دین اسلام، احترام به طبیعت و رعایت حقوق محیط زیست مورد تاکید فراوان قرار گرفته، به‌طوری که شکستن شاخه درختان، هم‌تراز با شکستن بال فرشتگان تلقی شده است.

فاطمی اضافه کرد: افتخار ما این است که پیرو رهبری بزرگ هستیم که هر سال با دستان خود نهال‌هایی را غرس و مردم را به مهربانی با طبیعت دعوت می‌کنند.

استاندار یزد ادامه داد: باعث تأسف و اندوه عمیق است که در چنین ایام فرخنده‌ای، به جای درختکاری و آبیاری، جهان شاهد شکسته شدن بی‌رحمانه بال فرشتگان کوچک و ریخته شدن خون کودکان معصوم و بی‌گناه در غزه مظلوم است.

فاطمی خطاب به سفرای کشورهای عضو تاکید کرد: در آئین امروز که با هدف کاشت یک میلیارد درخت در ایران عزیز برگزار می‌شود، به نمایندگی از طرف مردم صلح‌دوست استان یزد از شما عزیزان دعوت می‌کنم به نشانه صلح و دوستی و به یاد همه آن‌هایی که دوستشان داریم، به احترام کودکان و زنان قربانی جنگ و خون‌ریزی به‌ویژه غزه، به نام خود نهالی را بکارید.

وی خاطرنشان کرد: از حضور شما میهمانان گرامی در استان یزد تشکر می‌کنم و امیدوارم نام یزد در ذهن شما با زیبایی، صلح دوستی، سخت‌کوشی و دارالعباده قرین باشد.

درختکاری سفرای کشورهای عضو اکو و ACD در یزد + عکس

درختکاری سفرای کشورهای عضو اکو و ACD در یزد + عکس

درختکاری سفرای کشورهای عضو اکو و ACD در یزد + عکس

درختکاری سفرای کشورهای عضو اکو و ACD در یزد + عکس

کد خبر 733965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.