وضعیت نامناسب بارش‌های سال جاری در کرمانشاه

سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش بارندگی جامد (برف) در سطح استان گفت: مدیریت مصرف آب باید به‌طور جدی دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدعلی زورآوند امروز _پنجشنبه هفدهم اسفند_ در جمع خبرنگاران در خصوص بارش‌های سال جاری استان اظهار کرد: تا امروز ۲۸۱ میلی‌متر بارش داشته‌ایم که در مقایسه با سال گذشته و نسبت به بلندمدت که ۳۰۵ میلی‌متر بوده است، ۸ درصد کاهش بارندگی داشتیم.

وی با اشاره به وضعیت حال حاضر آب و هوای استان افزود: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، امروز و فردا، با ورود موجی ناپایدار به جو منطقه، شرایط برای بارش‌هایی همراه با وزش باد و احتمالاً رعدوبرق در سطح استان فراهم می‌شود.

سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه بارش، از امروز تا صبح جمعه و در نیمه شرقی و نواحی شمالی نمود بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: با تشدید نسبی وزش باد، ممکن است طی ساعاتی از اواخر امروز تا صبح جمعه، هوا به ویژه در مناطق مرزی کم و بیش غبارآلود شود.

زورآوند بارش‌های خوب و بیش از نرمال را برای هفته پایانی سال‌جاری پیش‌بینی و خاطرنشان کرد: به دنبال این وضعیت، موج ناپایدار دیگری از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده، جو منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در بعضی ساعات سبب وزش باد و بارندگی در سطح استان خواهد شد.

وی ادامه داد: از امروز تا روز دوشنبه، متوسط دمای هوا در بیشتر نقاط، تغییرات قابل ملاحظه‌ای نخواهد داشت.

سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوا استان در نوروز با این توضیح که خطای نقشه‌های بلندمدت زیاد است، گفت: بارش‌ها در ایام نوروز در حد نرمال پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 733945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.