مربیان پرورشی جهادگونه عمل می‌کنند / حوزه تربیتی پیچیده و دیربازده است

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حوزه تربیتی، حوزه‌ای پیچیده و گاهی دیربازده است، گفت: مربیان تربیتی جهادگونه فعالیت می‌کنند و مسیر سختی پیش رو دارند.

میکائیل باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص هفته امور تربیتی اظهار کرد: هفته امور تربیتی از هشتم اسفند آغاز، اما برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته با توجه به برگزاری انتخابات با مقداری تأخیر اجرا شد.

وی افزود: از چهاردهم اسفند، میزبان حدود ۵۵۰ معاون پرورشی و تربیت‌بدنی از مناطق آموزش و پرورش بودیم تا ضمن گذراندن دوره آموزشی، از معاونان موفق تجلیل و سیاست‌های معاونان پرورشی ابلاغ شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش‏ با اشاره به توجیه و تبیین طرح مسطورا تصریح کرد: تمام اقدامات انجام شده به این منظور است که مربیان پرورشی و تربیت بدنی با انرژی مضاعفی طرح مسطورا را در طول ماه مبارک رمضان اجرایی کنند.

باقری ادامه داد: طی هفته امور تربیتی در بیشتر ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور و وزارتخانه آموزش و پرورش، جلسات متعددی به منظور تکریم کنشگران حوزه تربیتی از جمله جهادگران و گروه‌های جهادی که با آموزش و پرورش همکاری دارند، روحانیون و امامان جماعت، اولیا، معلمان و مدیران فعال برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به معرفی و تجلیل از تمام کنشگران حوزه آموزش و پرورش گفت: این کنشگران به مربیان آموزش و پرورش در مدارس کمک می‌کنند و با توجه به نقش پررنگ آن‌ها، طی هفته مذکور مورد توجه قرار گرفته‌اند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ضمن تبریک این هفته به تمام مربیان پرورشی سراسر کشور اضافه کرد: این مربیان مجاهدانه برای تحقق اهداف در نظر گرفته شده تلاش می‌کنند.

باقری افزود: حوزه تربیتی، حوزه‌ای پیچیده و گاهی دیربازده است و قابل سنجش و رصد نیست و تلاش‌های جهادگونه این همکاران در حوزه تربیتی، نقش بی‌بدیلی در موفقیت‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه حوزه تربیتی منتقدان و مدعیان بسیاری دارد، تصریح کرد: در همین راستا، مربیان جهادگونه فعالیت می‌کنند و مسیر سختی پیش رو دارند و با توجه به هجمه‌های فرهنگی مختلف به ویژه در فضای مجازی و تأثیرپذیری فرزندان نسل هزاره سوم از این فضای، کار مربیان پرورشی بسیار دشوار است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مربیان پرورشی دانش‌آموزان را باید فرزندان خود بدانند و غلظت دلسوزی خود را افزایش دهند، ادامه داد: به‌طور قطع مربیان دلسوزی بسیاری نسبت به دانش‌آموزان دارند و باید بدانیم در صورتی که دانش‌آموزان را فرزندان خود و نیازمند همراهی در این شرایط نابسامان تربیتی بدانیم، برای رسیدن به اهداف، گام‌های موثرتری برداشته می‌شود.

باقری با بیان اینکه دانش‌آموزان نیازمند دیده شدن، شنیده شدن، مسئولیت گرفتن و انجام امور هستند، گفت: مربیان پرورشی بیش از پیش باید فعالیت‌های مختلف را بر عهده دانش‌آموزان قرار دهند، چراکه هر چقدر با دانش‌آموزان مشارکت بیشتری داشته باشیم، فرزندانی بانشاط‌تر، امیدوارتر و باایمانی قوی‌تر تربیت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امید است سیاست‌های مناسبی در نظر گرفته شود و مربیان در مدارس با خلاقیت و شناخت خود از دانش‌آموزان، مسیر و ابزارهایی را انتخاب کنند تا دانش‌آموزان را به سمتی که خواست قرآن است سوق دهند.

کد خبر 733924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.