مشارکت ۸۵ درصدی مردم سمیرم در انتخابات

فرماندار سمیرم گفت: آمار مشارکت در شهرستان سمیرم ۸۵ درصد بود که نسبت به دوره‌های قبل افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

اصغر هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: در ۶۸ شعبه انتخابات و سه بخش مستقل شهرستان سمیرم، ۱۶ نفر از نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی به رقابت پرداختند.

اصغر هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: در شهرستان سمیرم ۴ هیئت اجرایی و ۶۸ صندوق اخذ رأی با ۴۰ صندوق ثابت و ۲۸ صندوق سیار، ۴۲۸۱۲ هزار نفر مشارکت داشتند. که می‌توان گفت بالاترین مشارکت را داشته‌اند.

وی افزود: مشارکت ۸۵ درصدی شهرستان و حدود ۵۰ درصدی رأی اولی‌ها در انتخابات وجود داشت که مشارکت زنان و مردان نیز به صورت مساوی هرکدام ۵۰ درصد است.

فرماندار سمیرم تصریح کرد: با توجه به استفاده از مدارک پنجگانه هویتی، به ترتیب بیشترین استفاده از مدارک کارت ملی (۳۹۰۱۳)، شناسنامه (۳۶۰۵)، گواهینامه (۱۳۶۳)، کارت پایان خدمت (۲۴۵)، پاسپورت (۲۳) بوده است.

وی در ادامه گفت: در شهرستان سمیرم چهار هیئت اجرایی و ۶۸ صندوق اخذ رأی وجود دارد که ۴۰ صندوق ثابت و ۲۸ صندوق سیار است.

هدایت عنوان کرد: از ۳۰ نفر نامزدهای تأیید شده شهرستان ۲۴ نفر وارد مرحله تبلیغات و رقابت انتخابات شدند که در نهایت ۱۶ نفر به رقابت پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات شهرستان سمیرم با رقابت سید محمد موسوی با (۶۰۶۹) رأی و رحیم کریمی با (۷۶۷۳) رأی به مرحله دوم انتخابات رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جنوبی‌ترین شهرستان استان اصفهان هم مرز با استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و فارس با ۵۲۳۰ کیلومتر مربع دارای چهار بخش، شش شهر و بالغ بر ۱۲۰ روستا و آبادی با ۷۵ هزار نفر جمعیت ثابت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع شده است.

کد خبر 733897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.