صادر کنندگان نمونه سال ۱۴۰۲ استان فارس معرفی و تجلیل شدند

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در بیست‌‍‌وهفتمین آیین نکوداشت روز ملی صادرات و تقدیر از صادرکنندگان منتخب استان فارس از ۳۶ صادرکننده نمونه در سال ۱۴۰۲ تقدیر و تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل سازمان صمت فارس، حمیدرضا ایزدی عصر _چهارشنبه شانزدهم اسفند_ در بیست و هفتمین آئین بزرگداشت روز ملی صادرات که در محل اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، اظهار کرد: در این مراسم از ۳۶ صادر کننده در بخش‌های صادرکننده نمونه ملی، صادرکنندگان نمونه استانی و صادرکنندگان شایسته تقدیر استان فارس در سال ۱۴۰۲ تقدیر، تجلیل و لوح و تندیس به صادرکنندگان نمونه استان اهدا شد.

وی افزود: تعداد ۶۸ شرکت ابتدا در سامانه https://www.tpoexporters.tpo.ir ثبت نام و سپس فرآیند انتخاب صادرکننده نمونه بر اساس معیارها و شاخص‌های مندرج در سامانه توسط کمیته ارزیابی صورت گرفت.

مدیر کل صمت فارس اضافه کرد: فرآیند ارزیابی متشکل از استانداری فارس، اداره کل گمرکات، اداره کل میراث فرهنگی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل امور مالیاتی، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، خانه صنعت، معدن و تجارت، پارک علم و فناوری انجام شده است.

ایزدی خاطر نشان کرد: در این فرآیند ۲۰ شرکت به عنوان منتخب استانی و ۱۳ واحد به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

وی اضافه کرد: در این مراسم همچنین علاوه بر واحدهای منتخب از ۳ واحد نمونه ملی هم که در ۲۹ مهرماه سال جاری لوح و سپاس منتخب ملی دریافت کرده معرفی و با اهدا لوح و تندیس تجلیل به عمل آمد.

مدیر کل صمت فارس با اشاره به اینکه کشورهای هدف صادراتی استان فارس شامل عراق، امارات متحده عربی، افغانستان، پاکستان، ویتنام، آلمان، ترکیه، روسیه، هند، اندونزی و قطر بوده است، تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های صادراتی سبب کاهش بیکاری، افزایش اشتغال، ارتقا توان رقابت با کشورهای قدرتمند در فعالیت‌های تجاری و تولیدی و رفع معضلات اجتماعی می‌شود.

ایزدی اظهار کرد: عمده‌ترین کالاهای صادراتی استان بر اساس اولویت و مزیت صادراتی شامل کود اوره، محصولات فولادی، کاشی و سرامیک و چینی بهداشتی، پودر و عصاره شیرین بیان، سیمان و کلینگر، صنایع الکترونیک، انواع میوه و تره بار، خرما، انجیر، رب گوجه فرنگی، قیر و صنایع غذایی هستند که هر کدام در سطح بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی دارای جایگاه خاص است.

کد خبر 733890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.