روحانی فاقد سواد رسانه‌ای و اجتماعی شایسته مطرح شدن نیست

دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: روحانیت اگر مسلح به سواد رسانه‌ای و اجتماعی نباشد شایسته مطرح شدن نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین (ع)، حجت الاسلام سید محی الدین طاهری در نشست کانون‌های مساجد استان که با حضور امامان جماعت و مسئولین کانون‌های فرهنگی در محل حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین (ع) برگزار شد، با اشاره به جایگاه بالایی که مسجد در تمدن اسلامی دارد، اظهار کرد: بقعه‌ای بالاتر از مسجد نمی‌توان پیدا کرد و اولین جایی که در عالم دنیا بنا شده است مسجد است و پیامبر اکرم (ص) اولین قدم را برای تشکیل حکومت اسلامی پس از ساخت مسجد برداشت.

وی افزود: مساجد ما باید مرکز رشد و نمو جوانان و فرزندان ما باشد و این اتفاق با حضور امام جماعت محقق می‌شود و مسجد به این شکل روح و حیات پیدا می‌کند و این نشان دهنده اهمیت جایگاه امام جماعت مسجد است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز اضافه کرد: با اینکه مسجد جایگاه والایی را در کشور و فرهنگ ما دارد اما نسبت به این جایگاه بی توجهی می‌شود و برای حفظ و ارتقا این جایگاه برنامه و فکری وجود ندارد و روحانی با امام جماعت شدن کار را تمام شده می‌داند و بیشتر از نماز و اعمال عبادی مرسوم تکلیفی احساس نمی‌کند و پرسش این است که چند درصد از روحانیون و امامان جماعت مساجد از مسائل روز کشور آگاهی دارند و مسلط به مباحث روز جامعه هستند.

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: اگر علمای گذشته موفق بودند چون ارتباط دوستانه با مردم داشتند و از ارتباط اداری و تشکیلاتی با مردم حذر کرده و همواره در جشن و شادی و غم مردم خود را دخیل می‌دانستند. در نقطه مقابل امام جماعتی که به دنبال آمار دادن به این و آن است، به درد این وظیفه نمی‌خورد و کار در مسجد با آمار دادن جور در نمی‌آید بلکه هدف باید آدم سازی باشد.

وی خاطر نشان کرد: امروز اکثر افراد مساجد کهنسالان هستند و دلیل آن گرفتار حواشی شدن و عدم درک درست از جایگاه مسجد است. این در حالی است که نکته مهم خلاقیت نشان دادن برای جذب جوانان و افرادی است که همسایه مسجد و اطراف آن هستند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به نقش تربیت‌گر مسجد تصریح کرد: آمار ورودی حوزه‌های علمیه با حضور و تربیت جوانان و نوجوانان در مسجد ارتباط نزدیک دارد و اگر پای مدارس و مردم محله به مسجد باز شود نیازهای حوزه‌های علمیه و جامعه نیز بر طرف می‌شود و این مطلب در گرو این است که امام جماعت بتواند سطح سواد رسانه‌ای، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خود را بالا ببرد و روحانی که با یک شبهه و سوال جا خالی می‌کند، به درد مطرح شدن در جامعه و حضور در مسجد نمی‌خورد.

کد خبر 733888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.