مسافران نوروزی حرمت ماه مبارک رمضان را داشته باشند

استاندار کرمانشاه گفت: مسافران نوروزی در کرمانشاه ضمن رعایت حجاب حرمت ماه مبارک رمضان را هم داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی _چهارشنبه شانزدهم اسفند _ در جلسه ستاد خدمات سفرهای نوروزی از میراث فرهنگی به عنوان دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی خواست، برنامه‌های کمیته‌ها به‌صورت دقیق برای اجرا پیگیری شود و بعد از تعطیلات نوروزی ارزیابی روشنی از کارهای صورت گرفته ارائه شود.

وی تمرکز بیشتر بر توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را در قالب برنامه‌های مهم سال آینده استان بیان کرد و افزود: استان کرمانشاه از ظرفیت‌ها و فرصت‌های ویژه‌ای برخوردار است؛ از این رو سال ۱۴۰۳ در کنار اهتمام بر فضای صنعتی و کشاورزی بر مباحث میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توجه ویژه‌ای خواهد شد.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای نیز به تأیید نامگذاری روز پنجم مردادماه به نام «روز کرمانشاه» در شورای فرهنگ عمومی کشور داشت و گفت: این موضوع برای ثبت نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده که امیدواریم هر چه زودتر تصویب شود چون این «روز کرمانشاه» آورده ترکیبی و چند بعدی از گردشگری گرفته تا غیره برای استان به همراه دارد.

وی با بیان اینکه در آستانه دو بهار؛ عید قرآن و عید خلقت و طبیعت قرار داریم، افزود: باید با قدر دانستن هر دو عید، هم‌افزایی خوبی صورت گیرد و برنامه‌های متناسب با هر دو مناسبت تدوین شود.

صحرایی با تأکید بر استفاده از آیات و پیام‌های قرآنی متناسب با استان در تابلوها و بیلبوردهای شهری، خاطرنشان کرد: قرآن کریم فرصتی بی‌نظیر برای یادگیری و درس‌آموزی است، لذا متناسب با نیاز کرمانشاه برای سنین مختلف، خانواده‌ها و گروه‌های مختلف با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی پیام‌های قرآنی مناسب و برگزیده‌ای برای نصب در تبلیغات محیطی، ترمینال‌های مسافربری، فرودگاه، راه‌آهن، یادمان‌ها، موزه‌ها، اماکن گردشگری و… انتخاب و در معرض دید همگان قرار گیرد.

وی در ادامه با تأکید بر حفظ ارزش‌معنوی و فرهنگی جامعه، گفت: مجموعه‌های گردشگری استان نباید تبدیل به ضدارزش شود چون فرصت‌های استان در سایه آن تبدیل به تهدید می‌شود.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: مسافران نوروزی در کرمانشاه ضمن رعایت حجاب حرمت ماه مبارک رمضان را هم داشته باشند.

وی در ادامه بر پاسداشت زبان فارسی تأکید داشت و گفت: در یک اقلیم بزرگ فرهنگی با تمدن زندگی می‌کنیم، زبان فارسی ریشه در تاریخ دارد بنابراین نیازی نیست با زبان بیگانه زندگی کنیم.

صحرایی متذکر شد: در تابلوهای ورودی و تبلیغات شهری طبق ضوابط و قوانین از زبان انگلیسی استفاده شود باید زبان فارسی سه برابر آن به کار رفته باشد.

به گزارش ایمنا: بررسی‌های ترافیک درون شهری و برون‌شهری، کاهش آسیب‌ها و تلفات جاده‌ای، ساماندهی نخاله‌های در ورودی و حاشیه شهرها، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، آسفالت معابر شهری از سوی شهرداری‌ها، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، کنترل بازار و قیمت‌ها و همچنین رسیدگی به مساجد، بقاع متبرکه و نمازخانه‌های بین راهی از دیگر تأکیدات استاندار کرمانشاه بر کمیته‌های ستاد خدمات سفر نوروزی بود.

کد خبر 733887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.