فروش کالا در فضای مجازی کلاهبرداری بود

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی فرد کلاهبرداری که در فضای مجازی با ترفند فروش کالا از یکی از شهروندان کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی مراجعه و اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با ترفند فروش کالا در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از وی کرده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد شاکی به دنبال خرید اینترنتی در فضای مجازی با صفحه فروش اینستاگرامی با قیمت کالای پایین و چند هزار دنبال کننده مواجه شده و با واریز وجه به حساب فروشنده اقدام به سفارش کالای مورد نظر خود می‌کند، اما با گذشت یک ماه هیچ کالای به دست وی نرسیده و متوجه کلاهبرداری بودن موضوع شده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در این راستا با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا هویت فرد کلاهبردار مورد شناسایی قرار گرفت و در ادامه با هماهنگی مرجع قضائی حساب‌های بانکی شخص فروشنده مسدود و وجه کلاهبرداری شده به حساب مالباخته عودت داده شد.

مرتضوی با اشاره به اینکه داشتن دنبال کننده بالا و درج نظرات مثبت در زیر پست‌های کالای اینترنتی دلیلی بر معتبر بودن آن نیست، گفت: شهروندان هنگام خرید از صفحات اینستاگرامی با دنبال کنندگان بالا برای شناخت کاربران فیک از کاربران واقعی می‌توانید سراغ فالوورهای پیج بروید، اغلب فالوورهای فیک مخاطبانی بدون عکس پروفایل، با آیدی‌های نامنظم و پست‌ها و استوری‌های بی‌کیفیت هستند، همچنین کامنت‌ها و نظرات را بررسی کنید.

وی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir منبع کاملی از محتوای آموزشی برای خرید اینترنتی و سایر موضوعات فضای مجازی است و شهروندان می‌توانند با افزایش آگاهی خود در این زمینه فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان سایبری سلب کنند.

کد خبر 733883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.