در چهارمین جشن فیلم کوتاه اصفهان چه گذشت؟

دبیر جشنواره چهارمین جشن فیلم کوتاه اصفهان گفت: بعد از دو سال به همت دفتر تخصصی سینما شهرداری اصفهان و حامیان آن گردهم آمده‌ایم تا خاطرات گذشته را مرور کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، چهارمین جشن فیلم کوتاه اصفهان شامگاه چهارشنبه شانزدهم اسفند در پردیس سینما سیتی سنتر برگزار شد.

در این جشن سید محمد طباطبایی اظهار کرد: بعد از دو سال دوری از جشن به همت دفتر تخصصی سینما شهرداری اصفهان و حامیان آن امشب شبی خواهد بود که ما را به خاطرات سال‌های قبل برمی‌گرداند.

وی ضمن تشکر از هئیت داوران، اعضای شورای سیاست‌گذاری، اعضای پاتوق فیلم کوتاه و سایر حامیان این جشن ادامه داد: ما در رقابتی آمده‌ایم که باید قبول کنیم افرادی برنده خواهند شد و افرادی نیز برنده نخواهند شد.

آئین بزرگداشت بنیان‌گذار سینما جوان اصفهان

در ادامه ناصر صفار، هنرمند پیشکسوت با بیان اینکه از تقدیر امشب شگفت‌زده شدم، اظهار کرد: خوشحال هستم به عنوان کسی که در گوشه‌ای از سینما دیده شده یاد کردید.

وی با اشاره به اینکه در ایران معمولاً از کسانی که فوت کرده‌اند یا در شرف آن هستند بزرگداشت می‌گیرند، ادامه داد: در سینما سمت‌های مختلفی از قبیل فیلمبرداری، تدوین و سایر مواردی از این دست داشتیم، مستند و… ساختم اما بهترین سمتی که تاکنون در آن قرار داشتم معلمی بوده چراکه وقتی تدریس می‌کردم همان موقع مزد خود را با فعالیت شاگردانم می‌گرفتم.

بنیانگذار سینما جوان اصفهان با بیان خاطره‌ای تصریح کرد: امیدوار هستیم که این تقدیرها برای جوانانی که جویای نام، سرشار از استعداد و در تولید اثر در هر شاخه‌ای از سینما موفق هستند نیز صورت گیرد چراکه آنها در ابتدا مسیر هستند و این تقدیرها موجب ایجاد انگیزه بیشتر در آنها خواهد شد.

در چهارمین جشن فیلم کوتاه اصفهان چه گذشت؟

همچنین سعید پور اسماعیلی ضمن تشکر و قدردانی از والدین خود اظهار کرد: ما از بزرگان خود در کنار سینما درس زندگی کردن را آموختیم در همین راستا بنظرم بیش از تکنیک، ابزار و روش‌ها آنچه که اهمیت دارد زیستن و زندگی آموختن است.

وی ادامه داد: من بیشتر از آموزش یاد می‌گیرم تا یاد بدهم و همیشه در تمام مراحل سعی به آموختن داشتم.

معاون فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران با بیان توصیه‌ای تصریح کرد: فیلم کوتاهی بمانید؛ اشتیاق رسیدن به سینما فیلم بلند مبهم است یا می‌رسید یا نه اما اگر اینجا بمانید همیشه فیلم کوتاهی خواهید ماند.

وی با اشاره به اینکه شغلی را برای اشتغال برگزینید، افزود: ما آماتور را به نام تجربه‌های اول ترجمه کردیم، اما آماتور در معنای اصلی خود یعنی عاشق در همین راستا می‌گویم که آماتور فیلم کوتاه بمانید چرا که فیلم کوتاه برای اینکه در کشور سرپا بماند نیازمند این است که شما به آن ارج بنهانید و برای پیشرفت آن تلاش کنید.

در چهارمین جشن فیلم کوتاه اصفهان چه گذشت؟

نام فیلم و اسامی نامزدهای چهارمین جشن فیلم کوتاه اصفهان

تندیس بهترین فیلم اول:

محسن شهبازی با فیلم مستند نخل‌های مردابی

تندیس بهترین دستاورد فنی:

شهره موسوی با فیلم زنان لجمن

ملیکا غلامی با فیلم موش کور

نامزد بهترین صدا:

گیسو آزادروش برای فیلم روزهای خاکستری

نامزد بهترین تدوین:

عماد خدابخش برای فیلم زنان لجمن

نامزد بهترین فیلمبرداری:

علی حسین زاده برای فیلم آبا و موش کور

نامزدهای بهترین فیلم مستند:

فیلم سایه سلطان

روزهای خاکستری

بخش فیلم‌های تجربی:

دیپلم افتخار برای فیلم متفورمین فرنام مرادی‌نژاد

نامزد جایزه شهید آوینی:

بهجت داودی و اعظم شاهدوست برای فیلم دیسپچ

نامزد بهترین فیلمنامه:

فردین انصاری برای فیلم لیدی

نامزد بهترین کارگردانی:

مهدی برزکی برای فیلم آبا

نامزد بهترین فیلم:

فرزانه روح‌الامین و سعید پور طاهر برای فیلم موش کور

کد خبر 733878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.