۵۵ درصد بافت شهر سنندج فرسوده و ناکارآمد است

شهردار سنندج گفت: پنج هزار هکتار عرصه شهر سنندج بوده که از این میزان ۵۵ درصد آن بافت فرسوده و ناکارآمد است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیدانور رشیدی، امروز _چهارشنبه شانزدهم اسفند_ در کارگروه تنظیم بازار استان کردستان اظهار کرد: پنج هزار هکتار عرصه شهر سنندج بوده که از این میزان ۵۵ درصد آن بافت فرسوده و ناکارآمد است.

وی افزود: در حال حاضر نه در بافت فرسوده‌ای که از گذشته شکل گرفته و نه در ۴۵ درصد باقیمانده نیز امکان مداخله و ایجاد بازار روز را نداریم.

شهردار سنندج ادامه داد: در دور ششم شورا و شهرداری مسئله تمرکززدایی از سطح شهر مورد تاکید قرار گرفته است اما متأسفانه زمین با کاربری بازار روز در اختیار ما نیست.

رشیدی اضافه کرد: مجموعه شورا و شهرداری برای سال آینده برنامه‌هایی را در دستور کار دارد که از جمله آن ایجاد کانکس در ۱۰۰ نقطه شهر سنندج برای عرضه میوه و اشتغالزایی برای شهروندان این شهر است.

وی همچنین از ساماندهی ۱۱ کانکس که از دو دهه گذشته در شهر سنندج ایجاد شده است خبر داد و گفت: می‌توانیم در این کانکس‌ها نیز توزیع میوه و گوشت گرم را داشته باشیم.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: برای ایام پیش‌رو نیز آمادگی داریم با همکاری سازمان صمت و فرمانداری در صورتی که موجب ترافیک نشود غرفه‌های توزیع میوه را در سطح شهر راه‌اندازی کنیم.

کد خبر 733811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.