کاشت ۲۵ نهال پلاک‌گذاری شده به نام جنین‌های نجات‌یافته از سقط

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از کاشت ۲۵ نهال پلاک‌گذاری شده به نام جنین‌های نجات‌یافته از سقط در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امیرالمومنین (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، به مناسبت هفته درختکاری و منابع طبیعی و به پاس گرامیداشت ۲۵ جنین از سقط نجات‌یافته توسط انجمن نفس، مراسم درختکاری در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امیرالمومنین (ع) برگزار شد.

در حاشیه برگزاری این مراسم، کامران قدس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار کرد: با توجه به بحران جدی کمبود و پیری جمعیت در استان و گام برداشتن در راستای تحقق و اجرای مطلوب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در قالب راه‌اندازی مراکزی همچون مرکز نفس، امری ضروری و حائز اهمیت بود.

وی افزود: رفع مشکل پیری جمعیت در سطح استان سمنان و بهبود نرخ فرزندآوری و ساماندهی شاخص‌ها در این بخش، نیازمند عزم جدی و همگانی توسط تمام مردم است و امیدواریم بتوانیم کنار یکدیگر کشوری جوان و سالم داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: مراقبت و نگهداری از محیط زیست و احترام به منابع طبیعی را که اهمیت آن در سرزندگی و شادابی و حیات بر تمام گروه‌های جامعه ثابت شده است، هدیه‌ای ارزشمند برای نسل‌های آینده بشر است و امروز نیز به یاد ۲۵ کودکی که با اجرای طرح نفس متولد شدند، درخت می‌کاریم تا سنت حسنه‌ای باشد و برنامه‌ریزی آینده ما برای کاشت یک میلیارد درخت طی ۴ سال ادامه‌دار شود.

در ادامه ابوالفضل منشی‌زاده، دبیر بسیج جامعه پزشکی استان سمنان به معرفی طرح نفس پرداخت و گفت: نفس مخفف نجات فرزندان سقط و با هدف کاهش آمار سقط جنین در کشور در حال اجرا است که مشاوره‌هایی با مبانی حقوقی، احکام، مسائل علمی و عوارض سقط جنین برای پدر و مادر تبیین می‌شود.

وی افزود: در این طرح مادران باردار تحت حمایت قرار می‌گیرند و در ۹ ماه بارداری بسته‌های کمک معیشتی دریافت می‌کنند. در سمنان نیز با مشاوره‌های انجام شده تاکنون موفق به جلوگیری از سقط جنین و تولد ۲۵ نوزاد شدیم که این برنامه ادامه‌دار خواهد بود.

در پایان این مراسم نامه‌هایی از سوی فرزندان به دنیا آمده با اجرای طرح نفس بین حاضران توزیع شد.

کد خبر 733785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.