فعالیت ۴۰۰ کانون فرهنگی مسجد در خراسان شمالی

سرپرست کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان شمالی از فعالیت ۴۰۰ کانون در استان خبر داد و گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر در این کانون‌ها عضو هستند و فعالیت‌های فرهنگی بزرگی را اجرایی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، تقی صادقی امروز_ چهار شنبه شانزدهم اسفند_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: انقلاب اسلامی با محوریت مسجد رقم خورد اما مسجد اکنون مقداری به حاشیه رانده شده است.

وی افزود: تمدن اسلامی مبتنی بر مسجد باید شکل بگیرد و به همین خاطر نهادها و گروه‌ها باید نسبت خود با مسجد را تعریف کنند.

سرپرست کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی باید مساجد را به ابزار هنر مجهز کنند؛ این کانون‌ها جهادی عمل می‌کنند و با اخلاص در مسجد ایفای نقش دارند.

صادقی با تاکید بر اینکه حدود ۳۰ هزار نفر در کانون‌های فرهنگی مساجد استان عضو هستند، اضافه کرد: تمام ارکان مسجد باید ذیل امام مسجد فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰۰ کانون فرهنگی در استان فعال است؛ ۱۶۵ کتابخانه در مساجد به مردم خدمات‌دهی می‌کنند که بعضی این موارد با حمایت‌های مردمی است؛ بنابراین از مردم تقاضا داریم اگر کتاب بدون استفاده دارند به مسجد اهدا کنند.

سرپرست کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان شمالی با اشاره به کاروان‌های سیار، گفت: این کاروان‌ها به مناطق حاشیه شهر و روستاها رفته و فعالیت‌های فرهنگی اجرا می‌کنند.

صادقی سینما سیار را دیگر برنامه مهم این کانون‌ها دانست و عنوان کرد: ۷۰ اکران برای بیش از پنج هزار نفر اجرایی شد و درست نیست که از مردم محروم روستاها برای دیدن فیلم هزینه دریافت کرد؛ بنابراین دستگاه‌های اداری و خیران بلیت تهیه و برای استفاده مردم محروم استفاده کنند.

وی گفت: ۸۸ کارگاه در قالب پویش زندگی پویا در سراسر استان اجرا شده است؛ برای این مهم مبلغ اندکی هزینه شده است که نشان می‌دهد مردم پای کار این برنامه‌ها هستند.

سرپرست کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان شمالی اظهار کرد: پنج مستند با محوریت فعالیت کانون‌ها با هزینه کمتر از ۳۵ میلیون تومان ساخته و در شبکه‌های ملی پخش و هشت اثر از خراسان شمالی در رواق‌های مختلف در رویدادهای ملی حائز رتبه برتر شد.

صادقی از فعالیت پایگاه محوری اوقات فراغت در ۱۰۰ نقطه از استان خبر داد و اظهار کرد: اعتبار این برنامه تنها هشت میلیون تومان بود، اما با کار جهادی فعالان مسجد، به بهترین نحو اجرایی شد.

کد خبر 733782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.