افطاری ۲ کیلومتری بلژیک در ماه رمضان

آنتورپ قصد دارد رکورد قبلی بلژیک را در تدارک بزرگ‌ترین میز افطاری بشکند که سفره‌ه‎ایی به طول یک کیلومتر بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر آنتورپ و به‌طور ویژه برگرهوت، برای شکستن رکورد طولانی‌ترین میز شام اجتماعی، سی‌ویکم مارس را تعیین کرده است. هدف مسئولان منطقه و انجمن فرهنگی منطقه، داشتن سفره‌ای به طول دو کیلومتر است که نسبت به رکورد قبلی سال گذشته دو برابر شده است.

نکته جالب این است که مسئولان از این ابتکار برای ابراز نوعی تساهل استفاده می‌کنند زیرا قرار است به عنوان نوعی پروژه هم‌زیستی درون‌جمعی عمل کند. سی‌ویکم مارس امسال عید پاک کاتولیک مسیحیان با تعطیلات مذهبی مسلمانان در ماه رمضان در یک تاریخ قرار دارد و به همین علت، مسئولان از این فرصت برای جشن استفاده کردند.

افطاری دو کیلومتری بلژیک در ماه رمضان

از همه ساکنان برگرهوت دعوت شده است تا در جشن هر دو تعطیلات شرکت کنند و رکورد جدیدی را ثبت کنند. همچنین از مردم دعوت می‌شود تا غذای خود را همراهشان بیاورند و آن را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند.

شهرداری با این کار قصد دارد تنوع فرهنگی و مذهبی شهر و اتحاد بین مذاهب را نشان دهد و از نظر آن‌، غذا ابزار ایده‌آلی برای این منظور است.

این افطاری عظیم می‌تواند میزبان شش هزار تا هشت هزار نفر باشد و شروع رسمی شام، غروب سی‌ویکم مارس در نظر گرفته شده است تا روزه‌داران بتوانند افطار کنند.

این رویداد همچنین اهداف محیط زیستی را دنبال می‌کند و به لطف استفاده از مواد قابل استفاده مجدد، خود را به عنوان افطاری زباله‌صفر معرفی کرده است.

کد خبر 733777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.