سپاه و بسیج تا پایان بحران کنار مردم جنوب سیستان و بلوچستان خواهند بود

فرمانده سپاه سلمان گفت: گروه‌های جهادی سپاه و بسیج با تمام ظرفیت‌ها تا پایان بحران در میدان و کنار مردم جنوب سیستان و بلوچستان خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، سردار پاسدار احمد شفائی در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده جنوب استان، اظهار کرد: از ابتدای آغاز سیل و بحران همه در میدان حضور داشتند و مسئولان و دلسوزان مردم خواب نداشتند و خدمت‌رسانی‌ها به صورت مکرر در حال انجام است؛ هر جا مردم دچار آسیب شده‌اند، مجموعه سپاه پاسداران نیز در کنارشان حضور مستمر دارد.

وی افزود: سپاه، بسیجیان، گروه‌های جهادی، تشکل‌های مردمی و مجموعه نهادهای دولت همه دست به دست هم دادند و در حال انجام وظیفه هستند.

فرمانده سپاه سلمان تصریح کرد: در شهرستان چابهار و در بخش‌های پیرسهراب و پلان، همچنین در مجموعه شهرستان دشتیاری اقدامات مؤثر و خوبی در دست اقدام است و تا حل بحران کامل سیل‌زدگان و تا لحظه آخر در کنار شهروندان هستیم.

شفائی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه و به‌طور متوسط هر خودرو با یک تن نیاز اساسی مردم در نقاط روستایی بارگیری شده است تا اقلامی نظیر آرد، مواد غذایی از قبیل روغن، حبوبات، ماکارونی و مهم‌ترین نیاز روستاییان که آب است در دسترس مردم قرار گیرد و این روند همچنان تا رفع شدن نیاز مردم ادامه دارد.

وی با اشاره به حضور تمام مجموعه سپاه پاسداران در مناطق سیل‌زده تاکید کرد: ما به عنوان خدمت‌گزاران و فداییان مردم در میدان حضور داریم و صحنه را خالی نکردیم و نخواهیم کرد و همیشه کنار مردم خواهیم ماند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: آن‌هایی که از این اتفاق ناگوار به دنبال سوءاستفاده رسانه‌ای هستند باید بیایند و ببینند که چگونه مسئولان و مردم دست در دست هم در حال خدمت‌رسانی هستند.

شفائی افزود: در ادامه روند کمک به مناطق سیل‌زده جنوب استان، مجموعه ظرفیت‌های نیروی زمینی سپاه نیز شامل امکانات مهندسی، بهداشتی و درمانی و نیازهای اولیه مردم از ابتدای سیل در خدمت مردم قرار گرفته است و این خدمت‌رسانی ادامه دارد.

وی تصریح کرد: اکنون قریب به ۴۰ دستگاه از ماشین‌آلات مهندسی نیروی زمینی سپاه در حال کمک به بازگشایی راه‌ها و معابر درگیر با سیل هستند که این خدمت‌رسانی تا پایان عملیات بازگشایی محورهای مواصلاتی استمرار خواهد داشت.

سردار شفائی تاکید کرد: تجهیزات بهداشتی و درمانی نیروی زمینی سپاه نیز از دیروز در قالب تیم‌های مجهز به پزشک، پرستار و داروهای مورد نیاز به روستاهای آسیب‌دیده اعزام شده و با همکاری خانه‌های بهداشت به مددجویان خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

شفائی خاطرنشان کرد: در راستای رفع نیازهای اولیه نقاط آسیب‌دیده هم توان بسیار ارزشمندی از مجموعه قرارگاه قدس و سپاه سلمان استان با همکاری گروه‌های جهادی به کار گرفته شده و نیازهای مردم شامل مواد غذایی در محل دپوی امکانات فراهم شده است.

کد خبر 733768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.