نیروهای سپاه بر دریای سرخ و مدیترانه متمرکز شوند/ جنگ‌های آتی دریاپایه و هواپایه است

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: نقطه استراتژیک دریای سرخ و دریای مدیترانه است و نیروهای دریایی و هوافضای سپاه باید بر این نقاط متمرکز شوند، چراکه جنگ‌های آتی دریاپایه و هواپایه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرلشکر یحیی رحیم‌صفوی در همایش روایت پیشرفت ۴۰ سالگی دانشگاه جامع امام حسین (ع) اظهار کرد: ما با عقلانیت و علم جنگ را پیش بردیم؛ از شورای عالی سپاه که ۱۲ نفر بودند ۹ نفر روحانی بودند و سایرین نیز از دانشگاهیان بودند، اکثر فرماندهان جنگ یا دانشجو یا فارغ‌التحصیل دانشگاه بودند.

وی افزود: تفاوت ما با دشمنان این بود که از نظر تفکر، علم، عقلانیت و معنویت بر دشمن غلبه داشتیم، البته عامل دیگری هم وجود داشت که آن روحیه جهادی و شجاعت مثال‌زدنی بود.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بیان کرد: مردمی بودن سپاه نیز یکی دیگر از عوامل پیشرفت سپاه بود، سپاه منشأ و ریشه خود را مردم می‌داند، بسیاری از قدیمی‌های سپاه با مردم نشست و برخاست می‌کنند و هیچ اعتنایی به درجه‌های نظامی نمی‌کنند.

سرلشکر رحیم‌صفوی عنوان کرد: پس از شکست حصر آبادان من همه فرماندهان را در هتل آبادان جمع کردم و گفتم ما باید دانشگاه داشته باشیم، زیرا این جنگ به طول می‌انجامد؛ ما هم فکر می‌کردیم و اقدام می‌کردیم و هم آینده را می‌دیدیم.

نقطه راهبردی که باید در آن حضور داشته باشیم، دریای سرخ و دریای مدیترانه است

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: این دانشگاه سه مأموریت اصلی دارد؛ نخستین مأموریت مربوط به درون سپاه است و آن تربیت کادر مؤمن و متخصص است، به‌خصوص اساتید زیرا دانشگاه با استاد شناخته می‌شود.

سرلشکر رحیم‌صفوی تصریح کرد: موضوع دوم این است که دانشگاه امام حسین (ع) باید مشکلات کشور را مرتفع کند و در پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) که کارهای بزرگی انجام می‌دهد، مشارکت کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در طول دوره زعامت خود جبهه مقاومت را تقویت کرد و در این زمینه شهید حاج قاسم سلیمانی خوش درخشید، امروز شاهدیم که یمنی‌ها آمریکا و انگلیس را به خواری و ذلتی کشانده‌اند که سومین وظیفه دانشگاه امام حسین (ع) در این حوزه تعریف می‌شود.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کرد: نقطه استراتژیک دریای سرخ و دریای مدیترانه است و نیروهای دریایی و هوافضای سپاه باید بر این نقاط متمرکز شوند، چراکه جنگ‌های آتی دریاپایه و هواپایه است.

منبع: ایرنا

کد خبر 733758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.