افزایش ۶۱ درصدی ترانزیت کالا از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان در سال جاری

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از ترانزیت ۹۷۴ هزار و ۷۴۳ تن کالا با ۴۰ هزار و ۳۰۶ دستگاه ناوگان از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در شمال استان طی ۱۱ ماه سال جاری خبر داد که این میزان افزایش ۶۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، ایوب کُرد اظهار کرد: از مجموع ۹۷۴ هزار و ۷۴۳ تن کالای ترانزیت شده طی این مدت، ۵۵۸ هزار و ۶۰۵ تن به پایانه مرزی میلک و ۴۱۶ هزار و ۱۳۸ تن نیز به ترانزیت کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه اختصاص داشته است.

وی عمده کالاهای ترانزیت شده از پایانه‌های مرزی شمال استان را لاستیک، فرآورده‌های نفتی و لوازم یدکی اعلام کرد و افزود: روزانه به‌طور متوسط بیش از ۵۶۰ دستگاه کامیون از این دو پایانه تردد می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسب پایانه‌های میلک و میرجاوه به لحاظ همجواری با کشورهای همسایه، همچنین امکانات بالقوه اقتصادی و ترانزیتی پایانه‌های مرزی موجب ایجاد موقعیت تجارت فرامرزی ممتاز برای استان شده است.

کد خبر 733740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.