الحاق ۲ ناوشکن ساخت متخصصان داخلی به نیروی دریایی ارتش

در مراسمی دو ناوشکن سهند و البرز و ناوهای موشک‌انداز زره و خدنگ، به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر دریادار شهرام ایرانی امروز _چهارشنبه شانزدهم اسفند_ در مراسم الحاق دو ناوشکن سهند و البرز و ناوهای موشک‌انداز زره و خدنگ، به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس اظهار کرد: این ناوها به دست توانمند متخصصان نیروی دریایی ارتش با تجهیزات و سامانه‌های موشکی، پدافندی، راداری و جنگ الکترونیکی جدیدِ بومی متناسب با تهدیدات روز، بازسازی و به‌روزرسانی شده است.

وی افزود: امروز از موشک‌های کروز سطح به سطح، ساحل به دریا، اژدرها، سامانه‌های مخابراتی و جنگ الکترونیک، رادارهای ارتفاع کم و بالا نیز در مجموعه بزرگ صنعتی کارخانه‌های نداجا رونمایی شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: رونمایی از موتورهای بومی چهارزمانه دیزلی پیشرانه ناوهای رزمی پشتیبانی و ناوشکن‌ها با توان‌های ۲۷۰۰ اسب بخار، ۱۷۰۰، ۵۷۰ و ۱۷۰ اسب بخار هم از دیگر جلوه‌های مراسم امروز بود.

وی گفت: از رادار تاکتیکی سطحی و هوایی ارتفاع کم دریادار با قابلیت نمایش اهداف ثابت و متحرک و ضد عملیات جنگال دشمن نیز رونمایی شد. علاوه بر الحاق تجهیزات و سامانه‌های جدید به نیروی دریایی ارتش، امروز تجهیزات و سامانه‌های بروز بالگردی، پهپادی و موشکی نیز، در هوا دریا نیروی دریایی راهبردی ارتش در بندرعباس ملحق شد.

امیر ایرانی افزود: پهپاد انتحاری آرش با برد بیش از دو هزار کیلومتر، پهباد انتحاری سیکری باور با قابلیت نصب و استقرار در ناوها و ناوشکن‌ها، پهباد پرسه‌زن و هوشمند انتحاری سنجر با قابلیت نصب و استقرار در ناوها و ناوشکن‌ها، هواناو BH.۷ مجهز به موشک کروز نصیر با برد بیش از ۱۰۰ کیلومتر، هواناو SRN.۶ و بالگرد ترابری سنگین استالیون RH۳D از دیگر تجهیزات و سامانه‌های بروز است که به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.

کد خبر 733700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.