انعطاف لازم را در مذاکره نشان دادیم/ اسرائیل از ملزومات دستیابی به توافق طفره می‌رود

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد: حماس با هدف دستیابی به توافق برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه انعطاف لازم را در مذاکرات نشان داده است، اما این رژیم صهیونیستی است که از ملزومات دستیابی به چنین توافقی طفره می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جنبش حماس امروز (چهارشنبه) در بیانیه خود آورده است: حماس با هدف دستیابی به توافقی که مستلزم توقف همه جانبه تجاوزگری علیه مردم ما باشد، انعطاف لازم را از خود نشان داده است، اما رژیم اشغالگر همچنان از ملزومات دستیابی به این توافق به ویژه در خصوص آنچه مربوط به برقراری آتش‌بس دائمی یعنی بازگشت آوارگان، خروج نظامیان صهیونیست از نوار غزه و تأمین نیازهای مردم ما است، سرباز می‌زند.

این بیانیه تاکید کرد: جنبش حماس از طریق میانجی‌ها برای رسیدن به توافقی که خواسته‌ها و منافع مردم فلسطین را برآورده کند، به مذاکره ادامه خواهد داد.

مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه، به‌ویژه با نزدیک شدن فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از روز یکشنبه در قاهره آغاز شد.

در این مذاکرات، مصر، آمریکا، قطر و جنبش حماس حضور دارند. برخی منابع مصری نیز اعلام کردند که هیأتی از رژیم صهیونیستی قرار است طی امروز تا فردا وارد قاهره شود.

شبکه خبری القاهره روز سه‌شنبه به نقل از یک منبع مصری اعلام کرد که مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در غزه و پایان تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه در قاهره، با «دشواری‌هایی» مواجه شده است، اما این مذاکرات همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان‌الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذر ۱۴۰۲ (بیست‌وچهارم نوامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت چهارروزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه، دهم آذر (یکم دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سر گرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان‌الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

در مقابل رزمندگان مقاومت فلسطین در نبرد تمام‌عیار خود با ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۵۲ روز اخیر تلفات و خسارت‌های زیادی به این رژیم وارد کرده‌اند.

کد خبر 733688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.