آخرین آمار مسمومیت با منواکسید کربن در پاییز و زمستان ۱۴۰۲

معاون روابط عمومی اورژانس کشور گفت: بر اساس آخرین آمارها در پاییز و زمستان سال ۱۴۰۲ میزان مصدومان گاز منواکسید کربن در کشور ۱۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد، اما در این مدت ۶۹۱۶ نفر براثر استنشاق این گاز مسموم شدند و ۳۲۴ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمارها در پاییز و زمستان سال ۱۴۰۲ میزان مصدومان گاز منواکسید کربن در کشور ۱۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد، اما در این مدت ۶۹۱۶ نفر براثر استنشاق این گاز مسموم شدند و ۳۲۴ نفر نیز جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: در این مدت ۴۶۵۸ نفر به مراکز درمانی اعزام شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان مسمومیت مربوط به استان تهران با ۱۱۵۹ نفر بوده و خراسان رضوی با ۶۹۸ نفر و استان فارس با ۴۷۷ نفر در جایگاه دوم و سوم میزان مسمومیت در این مدت را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: در مدت زمان مذکور ۱۹۳۴ نفر در محل درمان شده که کاهش ۱۶ درصدی داشته و تعداد فوتی‌های ناشی از گاز منواکسید کربن نیز با ۳۲۴ نفر نیز ۱۷ درصد کاهش داشته است، همچنین در این مدت ۸۶ درصد مسمومیت‌ها در منازل مسکونی رخ داده است.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور با آمار فوتی‌های ناشی از گاز منواکسید کربن گفت: استان تهران با ۶۴ نفر، خراسان رضوی با ۳۴ نفر و اصفهان با ۲۸ نفر فوتی در جایگاه اول تا سوم فوتی‌های ناشی مسمومیت با گاز منواکسید کربن در کشور قرار دارند.

وی تصریح کرد: مراکز صنعتی و کارگاهی، داخل خودرو، مراکز تجاری، چادر مسافرتی و مراکز آموزشی ۱۴ درصد مکان‌های وقوع مسمومیت با گاز منواکسید کربن را به خود اختصاص داده است.

یکتاپرست با اشاره به آمار مسمومیت مردان و زنان با CO در بازه زمانی پاییز و زمستان سال جاری اضافه کرد: زنان با ۵۲ درصد بیشترین سهم را از میان افراد مسموم شده به دلیل استنشاق این گاز در کشور در فصل پاییز و زمستان دارند و مردان با ۴۱ درصد و کودکان کمتر از پنج سال نیز هفت درصد دیگر مسمومیت‌ها با گاز منواکسید کربن را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 733672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.