ساخت مسکن در همدان روبه رشد و رضایت‌بخش است

استاندار همدان با بیان اینکه پروژه نهضت ملی مسکن در استان همدان روبه رشد و رضایت‌بخش است گفت: متقاضیان هر چه زودتر آورده خود را تکمیل کنند تا کار به خوبی پیش رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد امروز _سه شنبه پانزدهم اسفند_ در شورای تأمین مسکن استان در سالن شهدای استانداری همدان اظهار کرد: باید این روزها را به مردم ایران اسلامی تبریک گفت که بار دیگر با حضور درپای صندوق‎‌های رأی با هوشمندی تمام توانستند توطئه دشمنان را که در پی کاهش مشارکت در انتخابات بودند، خنثی کنند.

وی با اشاره به سی و هفتمین جلسه تأمین مسکن استان افزود: در این جلسه عنوان شد که هر پروژه به صورت مجزا بررسی و موانع موجود احصا و تصمیمات لازم برای رفع مشکل اتخاذ شود.

استاندار همدان ادامه داد: طبق بررسی صورت گرفته در مورد پروژه به صورت شهر به شهر، خوشبختانه اقدامات و عملکرد در حوزه مسکن روبه رشد و پیشرفت و نیز رضایت‌بخش است اما باید پیگیری‌های بیشتری از سوی مدیران ذی‌ربط مانند راه و شهرسازی و بنیاد مسکن صورت گیرد که با کنترل و نظارت حوزه معاونت عمرانی و دفتر فنی پیش می‌رود.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه در شهرستان‌ها نیز فرمانداران نظارت و پیگری لازم را در حوزه مسکن دارند اضافه کرد: در حال حاضر مراحلی طی می‌شود و در هر مرحله مسائل و مشکلاتی در ارتباط با دستگاه‌ها و شهرداری‌ها باشد، طرح و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

وی با بیان اینکه آنچه امروز به عنوان مشکل می‌توان مطرح کرد پرداخت سهم متقاضیان مسکن است خاطرنشان کرد: با توجه به فراخوان‌های داده شده و پیامک‌های ارسالی و فرصت‌هایی داده شده، متقاضیان باید سهم آورده خود را تکمیل کنند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: بخشی از پرداختی‌ها در حوزه مسکن به صورت تسهیلات است و بخشی سهم متقاضیان که باید مبلغ نقدی در فرصت قانونی خود پرداخت شود تا در اختیار بنیاد مسکن یا پیمانکاران قرار گیرد و اقداماتی از سوی آنها پیگیری شود.

استاندار همدان اضافه کرد: مواردی که به شکل گروه ساخت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، به بانک معرفی می‌شوند که باید در اسرع وقت اقدامات قانونی را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری‌های هم خوشبختانه در حوزه صدور پروانه همکاری لازم را دارند و البته مواردی بود که در این جلسه مطرح شد و فرمانداران موظف به پیگیری هستند گفت: در مجموع پیشرفت کار رضایت‌بخش است و تأکید شد که سرعت بیشتری یابد.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: باید اطمینان بخشی را داشته باشیم که مساکن در موعد مقرر توسط گروه‌های ساخت و بنیاد مسکن ساخته و تحویل متقاضیان شود البته مشروط به اینکه متقاضیان نیز آورده خود را تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بانک‌ها نیز همراهی خوبی در بخش تسهیلات دارند که امیدواریم ادامه کار به خوبی پیش رود افزود: نیاز است در شهرستان‌ها و در محل پروژه‌ها ستاد تأمین مسکن برگزار شود و از وضعیت موجود اطلاع یابیم و طبق نیازها کار را پیش ببریم.

استاندار همدان با تأکید به اینکه خاک‌برداری در کوی پرواز سریع انجام گیرد و حداکثر تا پایان اردیبهشت کار انجام شود گفت: اعتبارات توافق‌نامه با شرکت توزیع برق و آب و فاضلاب تزریق می‌شود و حتماً پیگیری لازم را در این زمینه خواهیم داشت.

وی در خصوص مشکل پروژه ۱۰۰ واحدی شهرک مدنی همدان افزود: به تهران نامه بزنید و بگویید قیمت‌ها بالا رفته و پروژه متوقف شده و نیاز به تصمیمات جدیدی وجود دارد.

قاسمی‌فرزاد خطاب به مدیران عنوان کرد: سعی کنید کار ۶۹۰ واحدی مسکن ملی همدان را برای هفته دولت انجام داده باشید و اراضی جورقان نیز تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به اینکه موضوع تبصره یک ماده یک پروژه گلدره شهرستان ملایر تعیین تکلیف شود که آیا تبصره یک می‌خواهد یا خیر در ادامه نسبت به واگذاری واحدها در این شهرستان گفت: وقتی قرعه‌کشی و واگذاری واحدها انجام می‌شود، باید اطلاع‌رسانی به مردم صورت گیرد که این مهم در راستای امیدآفرینی حائز اهمیت است.

استاندار همدان با تأکید به اینکه سهم آورده افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شهرستان‌هایی نظیر ملایر پیگیری شود تا هرچه زودتر انجام و افرادی حذف نشوند، خواستار توجه به این موضوع شد.

کد خبر 733639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.