۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴
۹۰۰۰ درخت در تیران کاشته می‌شود

شهردار تیران گفت: ۹ هزار درخت همزمان با هفته درختکاری با همکاری شهروندان در این شهر کاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سید محمدرضا ذاکری امروز _سه شنبه پانزده اسفند- در مراسم روز درختکاری در محل شهرک شهید باهنر تیران اظهار کرد: ۱۶ بوستان و پارک محلی در شهر ایجاد شده که توسط مدیریت شهری اداره می‌شود.

وی وسعت فضای سبز تیران را ۲۷ هکتار اعلام کرد و افزود: بوستان شهرک شهید باهنر نیز امسال همزمان با روز درختکاری احداث خواهد شد.

شهردار تیران اضافه کرد: در برنامه سال آینده نیز افزایش سرانه فضای سبز شهر پیش بینی شده که در محله‌های شهری انجام می‌شود.

ذاکری با اشاره به حفظ فضای سبز توسط مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: وضعیت موجود باید حفظ شود که در این خصوص همکاری شهروندان نیز لازم است.

وی ادامه داد: حفظ و نگهداری و توسعه فضای سبز شهری به نشاط و تفریح شهروندان کمک می‌کند و فرصت ساز برای زندگی و آرامش آنان محسوب می‌شود.

شهردار تیران به برنامه‌های هفته درختکاری در این شهر اشاره کرد و اذعان داشت: احداث بوستان شهرک شهید باهنر همراه با درختکاری از جمله برنامه‌های این مناسبت است که در امر فرهنگ سازی محیط زیست و کاشت درخت نقش دارد.

ذاکری با اشاره به توزیع درخت رایگان در شهر گفت: کاشت ۹ هزار درخت در شهر تیران پیش بینی شده که بخشی از آن با توزیع رایگان نهال توسط شهروندان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر توزیع درخت در پارک آزادگان تیران توسط واحد فضای سبز شهرداری در حال انجام است و همشهریان می‌توانند درختان را تحویل بگیرند و در منازل و اطراف مسکن خود بکارند.

شهردار تیران یادآورشد: توزیع و کاشت درخت با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تیران و کرون انجام می‌شود و سعی شده تا درختان مثمر توزیع و غرس شود.

وی تبلیغات شهری و توزیع درخت رایگان را از برنامه‌های ترویج فرهنگ درختکاری و هم افزایی برای حفظ فضای سبز عنوان کرد و گفت: پارک و بوستان‌های شهر سرمایه‌ای برای شهروندان و سلامت روح و روان است و باید نسبت به آن دلسوزی کنند که تأثیر آن به صورت مستقیم بر زندگی همشهریان وجود دارد.

کد خبر 733634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.