عامل کلاهبرداری با شگرد ثبت‌نام سهام عدالت دستگیر شد

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که طریق ارسال لینک جعلی با عنوان ثبت‌نام سهام عدالت اقدام به فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان می‌کرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی به روش ارسال لینک در شبکه‌های اجتماعی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد مالباخته در شبکه اجتماعی واتساپ اقدام به ثبت‌نام سهام عدالت کرده و پس از بارگذاری و انجام مراحل نصب لینک ارسالی، دستگاه تلفن همراه وی به فایل‌های مخرب آلوده شده و عاملان جرم با دسترسی به اطلاعات کارت بانکی موفق به برداشت مبلغ ۶۵۰ میلیون ریال از حساب شاکی شده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در ادامه مأموران با اقدامات فنی و هوشمندانه پلیسی صورت گرفته، مخفیگاه متهم را شناسایی و با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: افراد از ورود به آدرس‌های اینترنتی مندرج در پیام‌های دریافتی از سرشماره‌های شخصی و ناشناس خودداری کنند، روی لینک‌های ناشناس کلیک نکنند و در صورت نیاز به پرداخت وجه به صورت اینترنتی از اصالت و درستی آدرس درگاه‌های بانکی اطمینان حاصل کنند.

وی اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش گزارشات مردمی یا مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا در میان بگذارند.

کد خبر 733601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.