برگزاری ۲ هزار برنامه فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت در قزوین

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین از برگزاری ۲۰۰۰ هزار برنامه فرهنگی حوزه ایثار و شهادت در این استان طی سال جاری خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سمیه اسمعیلی بعد از ظهر امروز _سه‌شنبه پانزدهم اسفند_ در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: امسال همچنین بر اساس برنامه‌ ریزی‌ های به عمل آمده ۲ هزار برنامه و یادواره فرهنگی در سطح شهر و روستاهای این استان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی به خانواده شهدا در کنار برنامه‌های مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت ۲ وظیفه مهم و اصلی این نهاد قرار دارد، افزود: اعزام سه هزار و ۳۰۰ ایثارگر به اردوهای زیارتی، سیاحتی، راهیان نور و اردوهای یک روزه و همچنین اعزام ۲۶۵ ایثارگر به عتبات عالیات از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال جاری توسط بنیاد شهید استان بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین همچنین اعزام پزشک به منزل ایثارگران، والدین و همسران شهدا را از دیگر وظایف این سازمان برشمرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار و ۲۷۷ مورد اعزام پزشک داشتیم و همچنین خرید و ارائه خدمات و تجهیزات پزشکی و همچنین تسریع در امر پرداخت بیمه نیز برای این افراد صورت گرفته است.

اسمعیلی با بیان اینکه کمک معیشت ایثارگران سه برابر افزایش یافته است، گفت: ارائه خدمات نیز از طریق سامانه الکترونیکی ایثار من ادامه دارد.

وی با اشاره فرا رسیدن ۲۲ اسفند به عنوان روز شهید، تاکید کرد: برگزاری محفل شعر شهدای غریب در اسارت، غرس نهال به یاد ۲۲ شهید در اسارت، برگزاری میز خدمت و معاضدت حقوقی در ۳۰ نقطه استان با مشارت داوطلبان وکلای ایثارگر از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این روز خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: طرح جامع اصلاح گلزاری شهدای قزوین جزو برنامه‌های این نهاد در سال آینده خواهد بود.

کد خبر 733585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.