طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی به صورت صحیح اطلاع‌رسانی نشده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: طرح فجرانه کالابرگ به صورت صحیح اطلاع‌رسانی نشده و برخی‌ها تصور می‌کردند تنها در دهه فجر قابلیت استفاده دارد، درحالیکه این طرح سه ماهه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، حسن میرزاخانی ظهر امروز _سه‌شنبه، پانزدهم اسفند_ در نشست ستاد استانی طرح کالابرگ الکترونیک با محوریت بررسی روند طرح فجرانه در اراک اظهار کرد: مسائل پیش پای طرح فجرانه باید برطرف شود و این طرح باید به نتیجه مطلوب برسد.

وی افزود: اداره کل تعاون باید با رسانه‌ها نشستی داشته باشد و جزئیات این طرح را به صورت شفاف بیان کند تا مردم بتوانند حق خود را از متولی و فروشنده مطالبه کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی تصریح کرد: طرح فجرانه کالابرگ به صورت صحیح اطلاع‌رسانی نشده و برخی‌ها تصور می‌کردند تنها در دهه فجر قابلیت استفاده دارد، در حالی که این طرح سه ماهه است.

میرزاخانی افزود: در اجرای این طرح باید شأن و منزلت مردم رعایت شود و این یک مطالبه جدی از مسئولین اجرایی است.

وی با بیان اینکه شیوه دولت برای حل مسائل کشور روش مسئله محوری است گفت: دولت مسائل کشور را احصای و به دنبال حل این مسائل است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی ادامه داد: یکی از مسائل کشور وجود بیش از ۷۰ هزار پروژه نیمه تمام است و این موارد اعتباراتی از دولت برای آن‌ها هزینه شده و نیازمند رفع مسئله است.

میرزاخانی افزود: یکی از مسائل مهم و ضروری کشور مسئله معیشت و حمایت از اقشار ضعیف جامعه است و سیاست دولت مسئله محوری نتیجه‌گرا است، به این معنی که ما مسئله‌ای را دنبال می‌کنیم و باید این یک نتیجه‌ای داشته باشد.

وی گفت: در موضوع رفع مسائل طرح کالابرگ کلیه دستگاه‌ها و واحدهایی که به نوعی با این مسئله در ارتباط هستند، باید مسائل را شناسایی و آن را به استانداری اعلام کنند و رسانه‌ها هم در این خصوص با توجه به شناختی که از مسائل دارند در کنار دستگاه اجرایی باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: استانداری مسائل را جمع‌بندی می‌کند و آن را به سمع نظر وزارت کشور و وزارت تعاون می‌رساند تا کمبود و کاستی‌های این طرح مرتفع شود و مسائل پیش رو این طرح در دور جدید دیگر تکرار نشود.

میرزاخانی تصریح کرد: در شرایط فعلی در صورتی که خزانه‌داری کل کشور بخواهد همه موارد را تحت پوشش قرار دهد، با چالش‌هایی مواجه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از منابع پایدار تأمین خزانه‌داری دریافت مالیات است، گفت: جای این پرسش وجود دارد که چرا برخی از فعالین اقتصادی در حوزه خدمات باید در پرداخت مالیات مقاومت کنند و حاضر به شفافیت میزان درآمد خود نباشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی افزود: تا زمانی که حوزه اقتصاد کشور شفاف نشود، نمی‌توان عدالت اقتصادی و رفاهی را در کشور پیاده کرد.

میرزاخانی ادامه داد: سامانه مودیان مالیاتی اگر به صورت ۱۰۰ درصدی اجرا شود، درآمد دولت را بالا می‌برد و این افزایش درآمد از شبکه دلالی موجود در اقتصاد کشور حاصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه شبکه دلالی کشور فوق‌العاده درآمد بالایی دارد و هیچ مالیاتی هم پرداخت نمی‌کند، اظهار کرد: با اجرای بخشی از سامانه مودیان به یک باره تعداد مودیان از سه و نیم میلیون نفر به نه و نیم میلیون نفر افزایش پیدا کرد و این خود سبب افزایش درآمد مالیاتی کشور شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی تاکید کرد: دولت اول باید درآمد کسب کند تا بتواند به مردم خدمات ارائه کند، در ارائه خدمات باید به این نکته توجه کنیم که برخی از هم‌میهنان ما ممکن است گوشت سفید و قرمز مصرف نکنند، این سیاست و قرار دادن اقلامی در سبد کالا در راستای بهره‌مند شدن همه اقشار از حداقل سبد معیشت است.

طرح فجرانه مشمول دهک‌های اول تا هفتم است

جمشید امیدی اظهار کرد: طرح فجرانه مشمول دهک‌های اول تا هفتم و بر اساس کد ملی سرپرست خانوار است و با هر کارت اعتباری امکان خرید با آن وجود دارد.

وی افزود: یک‌هزار و ۹۱۸ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال خرید مرحله اول طرح فجرانه از ۱۷ بهمن‌ماه در این استان مرکزی صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: با مرحله اول طرح فجرانه از ۱۷ بهمن‌ماه امسال آغاز و تا فردا ۱۶ اسفندماه جاری ادامه دارد، هنوز ۳۰۷ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال از خرید فجرانه استان مرکزی در مرحله اول باقی مانده که انتظار می‌رود دهک‌های مشمول در فرصت باقی‌مانده خرید خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: مرحله سوم این طرح از ۱۷ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ تا ۱۶ اردیبهشت ماه و جمعیت مشمول طرح فجرانه برای هفت دهک در استان مرکزی ۳۶۱ هزار و ۱۴۵ خانوار معادل یک میلیون و هفت هزار و ۳۳۴ نفر است.

امیدی با بیان اینکه سهم اعتباری استان از طرح فجرانه دو هزار و ۲۱۶ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال در هر مرحله است افزود: بیشترین فروش طرح فجرانه استان مرکزی تا قبل از ۲۲ بهمن انجام شد و در روزهای نخست خرید ۶۰ هزار خانوار در روز به ثبت رسید.

کد خبر 733573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.