دشمن در حال آماده‌سازی خوراک فکری مسموم برای نسل جوان است

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: دشمن بدون کوچکترین وقفه‌ای در حال آماده‌سازی خوراک فکری مسموم برای نسل جوان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محمد عباسی ظهر امروز _سه‌شنبه، پانزدهم اسفند_ در نشست مشترک شورای اجتماعی و کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی اظهار کرد: برای خنثی‌سازی توطئه دشمنان باید استراتژی قوی، کارآمد و روشنی تدوین شود.

وی افزود: فرمانداران باید از راهکارهای گروه‌های اندیشه‌ورز در راستای شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز فرهنگی کشور کمک بگیرند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه مسائل اجتماعی در اولویت امور کشور قرار دارد، تصریح کرد: دشمن در مسائل نظامی، اقتصادی و سیاسی در طول ۴۵ سال گذشته به هیچ وجه موفق نبوده و اکنون هدف خود را بر روی مسائل اجتماعی متمرکز کرده است.

عباسی با بیان اینکه دشمن بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای در حال آماده‌سازی خوراک فکری مسموم برای نسل جوان است افزود: استکبار جهانی در اندیشکده‌های خود مسائل اجتماعی ایران را مورد بررسی قرار داده است.

وی ادامه داد: اینترنت جهانی در اختیار دشمن است و و از طریق فضای مجازی در چند سال اخیر، نسل جوان و نوجوان ما را مورد هدف قرار داده و تا حدودی توانسته تأثیرگذار باشد.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه دشمن جبهه نرم‌افزاری قدرتمندی علیه بشریت شکل داده است، گفت: خطرهای اجتماعی فزاینده‌ای در جامعه ما شکل گرفته و بسیاری از خانواده‌ها گرفتار آن هستند، بنابراین تمام ارکان نظام حکمرانی باید در رابطه با مسائل اجتماعی هم‌فکری کنند.

عباسی اضافه کرد: نیاز است هر ماه جلسات و کمیسیون‌های اجتماعی مختلفی تشکیل شود تا بتوان در این جنگ پیچیده و ترکیبی پیروز شد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آسیب‌های اجتماعی بزرگترین خطر برای ایران اسلامی است و نیاز به کار جهادی، همه‌جانبه و شبانه‌روزی دارد، تاکید کرد: این موضوع باید مورد تاکید تمام افراد باشد، البته در سال گذشته بیش از ۲۰ کشور تلاش کردند تا در یک جنگ ترکیبی کشور را دچار آشوب و بحران کنند که موفق نشدند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: با جلسات عادی نمی‌توان پاسخگوی این جنگ ترکیبی و پیچیده بود زیرا اندیشکده‌های دشمن در این موضوع بسیار تلاش می‌کنند، بنابراین ما باید بیشتر از آن‌ها تلاش کنیم و برای این مهم جلساتی تخصصی‌تر و محکم‌تر تشکیل شود.

عباسی خاطرنشان کرد: تعداد مسلمانان در اروپا روز به روز بیشتر می‌شود، دشمنان دلیل این موضوع را جمهوری اسلامی می‌دانند و حاضرند همه امکانات خود را برای دشمنی با اسلام و ایران و نابودی جوانان جامعه ما به کار گیرند.

وی افزود: هم‌اینک ایران اسلامی از نظر علمی یکی از کشورهای پیشرفته جهان است و از لحاظ فرهنگی نیز باید کار ویژه صورت گیرد تا به اهداف مدنظر خود دست یابیم.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور تصریح کرد: دشمن اخلاق بشری را مورد هدف قرار داده است، بنابراین آموزش و پرورش باید اقدامات فوق العاده‌ای در آموزش مهارت‌ها و اخلاق اجتماعی انجام دهد.

عباسی ادامه داد: انجام مشاوره صحیح در امور اجتماعی بسیار اهمیت دارد و تمام ظرفیت‌های مردمی و اجرایی باید در حوزه اجتماعی هم‌افزا شوند.

ضرورت تقویت نظام هویتی استان مرکزی

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی نیز اظهار کرد: نظام هویتی این استان نیاز به حمایت و تقویت دارد، در سال‌های گذشته برای تقویت نظام هویتی اقدام درخوری صورت نگرفته است؛ استان مرکزی ظرفیت‌های فرهنگی قابل توجهی دارد که تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است که باید به نسل جوان معرفی شود.

وی با اشاره به وفات فرزند کربلایی کاظم ساروقی افزود: شهر ساروق به دلیل اینکه شهر کربلایی کاظم ساروقی است، همواره مورد توجه مراجع و علمای بزرگ کشور قرار دارد.

استاندار مرکزی ادامه داد: به علت برجسته کردن این شهر، یک همایش پیاده روی در روز نیمه شعبان برنامه‌ریزی کردیم که با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم مواجه شد.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: در بحث هویت متمرکز فرهنگی و اجتماعی دچار چالش جدی در استان هستیم، امسال به این موضوع ورود کردیم و همایش سرآمدان دیار آفتاب را در تهران با حضور چهره‌های شاخص استان مرکزی که در تهران زندگی می‌کنند، برگزار کردیم تا همگرایی بین ظرفیت نیروی انسانی بومی استان مرکزی ایجاد و تقویت شود.

کد خبر 733570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.