جامعه هنری برای ترسیم هنرنمایی ایثار شهدا به میدان بیایند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با اشاره به ماندگاری کارهای هنری از جامعه هنرمندان خواست برای ترسیم و نشان دادن فداکاری، ایثار و شهادت شهدای استان به میدان بیایند و شجاعت ها آن‌ها را با هنر خود جاودانه کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، خسرو شهیدی امروز _سه‌شنبه پانزدهم اسفند _ در همایش تجلیل از هنرمندان شاهد و ایثارگر که در سرسرای اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه برگزار شد؛ یکی از رسالت‌ها و مأموریت‌های بنیاد شهید را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان و اظهار کرد: در این راستا برنامه‌های مهم این نهاد حمایت از جامعه هنرمندان در حوزه‌های مختلف و تولیدات آن‌ها است.

وی با اشاره به زیبای و ماندگاری زبان هنر برای ترویج فرهنگ در جامعه، افزود: بنیاد شهید بایگانی دسته اولی از نوشته‌ها، وصیت نامه، خاطرات، زندگینامه و اسناد مربوط به شهدا در اختیار دارد که هنرمندان براساس هنری که دارند می‌توانند از آن برای ترسیم و نشان دادن هنر ایثار و شهادت شهدای استان از آن استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با قدردانی از جامعه هنرمندان در پرداختن به موضوعات پیرامون ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: رویدادها و رخدادهای زیادی از رشادت، دلاوری، گذشت و فداکاری در کرمانشاه اتفاق افتاده که هنوز به آنها پرداخته نشده که نیازمند کمک و توجه جامعه هنری استان در این خصوص هستیم.

ایثار و شجاعت مردم کرمانشاه مغفول مانده است

افشین آزادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه نیز در این همایش با اشاره به دلاوری و ایثار مردم کرمانشاه در مشروطه، جنگ جهانی اول و دوم، ملی شدن صنعت نفت، اتفاقات انقلاب اسلامی و مبارزه با ضد انقلاب و دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: در این رخدادها داستان‌های زیادی از شجاعت و رشادت مردم کرمانشاه هست که تاکنون مغفول مانده و به آن پرداخته نشده است.

وی گفت: ما جامعه هنرمندان موضوعات زیادی در راستای بازگو کردن ایثار و شجاعت مردم داریم که اگر به آن‌ها پرداخته شود در طول تاریخ و نسل‌های بعد ما ماندگار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، در پایان این همایش از کتاب‌های "عقاب زاگرس"، " هناسه خوشیلان" و کتاب چند رسانه‌ای از شهدای شاخص رونمایی شد.

همچنین دکلمه خوانی، اجرای سرود و تجلیل از هنرمندان حوزه ایثار و شهادت در استان کرمانشاه از دیگر برنامه‌های جانبی این همایش بود.

کد خبر 733558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.