غرس ۲۰۰ هزار اصله نهال توسط دهیاری‌های لرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در مراسم روز درختکاری گفت: در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت، امسال ۲۰۰ هزار اصله نهال توسط دهیاری‌های استان غرس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، احمدرضا دالوند امروز _سه‌شنبه پانزدهم اسفند_ در باب اهمیت درخت و درختکاری اظهار کرد: اهمیت درخت و درختکاری در جاهای مختلفی آمده است به طوری‌که خداوند در قرآن از درخت یاد کرده و آن را جز ساجدین می‌داند و این نشانه تقدس آفریده پروردگار است.

وی به اهمیت روز درختکاری از نگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: با دقت به تصاویر شهر خرم‌آباد در ۷۰ سال پیش یک شهر سبز با درختان و باغات داشته‌ایم اما متأسفانه به خاطر قصور و کوتاهی‌ها در حوزه شهری موجب خسارات فراوانی به سرانه درختان شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اظهار داشت: در حوزه کشاورزی به خاطر تغییر کاربری‌های غیرکارشناسی با دستان خودمان محیط زیست را با مخاطره مواجه کرده‌ایم و اگر با این روش پیش برویم در آینده نه چندان دور فرزندان ما با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

دالوند با بیان اینکه با وجود مشکلات یاد شده کار ما این است که با این رویه نامیمون مقابله کنیم، گفت: قوانین خوبی در مجلس مصوب شده و ما هم در راستای اجرای ماده ۱۱ قانون هوای پاک تا به این لحظه یک متر تغییر کاربری در حوزه فضای سبز نداشته‌ایم.

وی اظهار داشت: با توجه به قوانینی که در راستای حفاظت از محیط زیست وضع شده‌اند، توانسته‌ایم مقداری جلوی تغییر کاربری‌ها را بگیریم اما این کافی نیست، در همین راستا سازمان‌های مردم نهاد، دانش‌آموزان و اصحاب رسانه نقش مهمی در راستای ترویج زنجیره ارزشی و اکولوژیکی درختان و فضای سبز در بین مردم دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان خطاب به مسئولان به اجرا و نهایی شدن طرح کمربند سبز در کوتاه‌ترین زمان در کل استان تاکید کرد و بیان نمود: با فعال کردن دهیاری‌ها ۲۰۰ هزار اصله نهال در روستاها غرس می‌شود که لازم است در این زمینه با همت و شتاب بیش‌تری عمل شود.

کد خبر 733548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.