صیانت از منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی است

استاندار ایلام با بیان اینکه نهال‌کاری، گسترش فضای سبز و صیانت از طبیعت باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود گفت: صیانت از منابع طبیعی وظیفه همگانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن بهرام‌نیا امروز _سه‌شنبه پانزدهم اسفند_ در مراسم روز درخت‌کاری و هفته منابع طبیعی با اشاره به اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور اظهار کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب اگر هر ایرانی سه نهال بکارد، برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد نهال طی چهار سال آینده محقق خواهد شد.

وی افزود: تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص درخت‌کاری برگرفته از اعتقادات دینی و اسلامی است، باید از درختان صیانت کنیم و در راستای حفظ و حراست از طبیعت تلاش کنیم.

استاندار ایلام اضافه کرد: کاشت نهال در راستای توسعه پایدار، در واقع قدم برداشتن در راستای توسعه پایدار است.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه این سرمایه‌ها و داشته‌ها مربوط به آیندگان است که توسعه پایدار همان سرمایه‌گذاری برای آیندگان است، خاطرنشان کرد: نهال‌کاری در حفظ محیط زیست، جلوگیری از وقوع گرد و غبار، تنوع در روح و روان انسان‌ها و در جابه‌جایی توده‌های هوا مؤثر است و گردشگران و مسافران نیز جذب این زیبایی‌های خداوند متعال در استان خواهند شد.

وی با اشاره به طبیعت زیبا و بکر استان ایلام در کشور و تلاش برای بهره‌گیری از این ظرفیت خدادادی با صیانت از منابع طبیعی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای کاشت درختان مثمر در ادارات سطح استان و دیگر نقاط مختلف استان باید فراهم شود.

استاندار ایلام با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان گفت: در فاصله ۴۰ کیلومتری از هم در این استان، دو اقلیم سرد و گرم وجود دارد، شهر ایلام با اقلیم تقریباً سردسیر در فاصله ۴۰ کیلومتری از صالح‌آباد با اقلیم گرم قرار دارد و این موهبت بزرگ الهی برای بهره‌وری در راستای اشتغال و تولید است.

بهرام‌نیا صیانت از منابع طبیعی را وظیفه‌ای همگانی دانست و افزود: نهال‌کاری، گسترش فضای سبز و صیانت از طبیعت به عنوان یک فرهنگ باید نهادینه شود و امید می‌رود در راستای کاشت درخت مثمر دستگاه‌های اجرایی همه تلاش خود را به‌کار گیرند.

کد خبر 733506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.