برگزاری پویش «پاکداشت بهاری» با هدف افزایش مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان همدانی

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان گفت: اجرای پویش «پاکداشت بهاری» در مدارس سراسر استان همگام با تمام مدارس کشور با هدف افزایش مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان و جلب مشارکت اولیا و کارکنان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، شهرام بخشی امروز _سه‌شنبه پانزدهم اسفند_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای اهداف عملیاتی برنامه‌ی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، پویش پاکداشت بهاری با هدف استفاده از ظرفیت مشارکت دانش‌آموزان و عوامل اجرایی و اولیا در تمام فضاهای آموزشی و پرورشی برگزار می‌شود.

وی افزود: حفظ و ارتقای روحیه تعاون و مشارکت‌پذیری در دانش‌آموزان، خانواده‌ها و فرهنگیان موضوعی اساسی در برنامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور است که معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر تربیت تمام ساحتی به‌ویژه ساحت زیستی و بدنی و با هدف سالم‌سازی و بهینه‌سازی فضای مدارس، مجتمع‌های آموزشی و ورزشی، دارالقرآن‌ها، پژوهش‌سراها، کانون‌های ورزشی و پرورشی و اردوگاه‌های دانش‌آموزی اقدام به برگزاری پویش پاکداشت بهاری کرده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: شعار این پویش «همه با هم دست در دست هم برای سلامت خود و محیط آموزشی و تربیتی خود تلاش کنیم» است که نشان از گسترش فرهنگ تعاون، مشارکت‌پذیری و مشارکت‌جویی در جامعه به‌ویژه دانش‌آموزان دارد.

بخشی اضافه کرد: در این پویش همکاران فرهنگی مدارس با استفاده از ظرفیت داوطلبانه دانش‌آموزان، سایر همکاران و نیروهای خدماتی و حتی گروه‌های محلی با تشکیل گروه اقدام به پاک‌سازی و شاداب‌سازی فضاهای آموزشی و پرورشی می‌کنند و پیش از اجرای پویش و بعد از این اقدام، از خود فیلم و عکس تهیه می‌کنند و در سامانه entab.ir بارگذاری می‌کنند.

وی گفت: این پویش از پانزدهم اسفند آغاز شده است و تا بیست‌وهشتم اسفند ادامه خواهد داشت، در پایان به برگزیدگان جوایزی از سوی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت متبوع اهدا خواهد شد.

کد خبر 733501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.